Dijital Reklam Modelleri İle Marka Bilinirliğinizi Artırın

Dijital reklam en basit tanımıyla markanın, ürünün ya da hizmetin online kanallar aracılığıyla tanıtılmasıdır. Dijital reklam modellerinin son yıllarda oldukça popüler hale gelmesindeki en önemli etken ise çağın gereksinimleriyle birlikte sürekli değişen ve gelişen ihtiyaç ya da beklentilere online olarak hızlı ve etkili bir feedback sunmasıdır. Sosyal medya mecraları, arama motorları ve haber siteleri dijital reklam faaliyetlerinin etkin kullanıldığı kanallardır.

Dijital reklam modelleri ile birlikte markalar kısa zamanda geniş kitlelere ulaşabiliyorken, kendi hedef kitlelerine uygun dijital reklam modellerini kullanarak geleneksel modellere göre daha düşük maliyetlerle satış marjlarını kolayca yükseltmektedirler. Bu nedenle dijital reklam modellerinin optimum bütçeyle maksimum fayda sağladığını söylemek yanlış olmaz. Çağımızın hızla dijitalleşmesi ve internetin hayatımızdaki rolünün giderek artmasıyla birlikte ortaya çıkan dijital reklam çeşitleri ile birlikte hızlı bir satış ve talep dengesi kurarak marka bilinirliğini artırmak ile mümkündür.

Markanıza En Uygun Dijital Reklam Çeşitleri ile İşe Başlayın

Markalar, değişen ve gelişen tüketim dengelerini görmezden gelmeyerek hızla yükselen dijital medya sektörüne ilgisini artırmış, pazarlama yöntemine en uygun olan dijital reklam modelini kullanarak stratejilerini geliştirmişlerdir. Peki markaların en çok tercih ettiği dijital reklam çeşitleri ve dijital reklam örnekleri nelerdir?

  • Doğal Reklamlar: “Native advertising” yani yerel/doğal reklamcılık, kullanıcıyı sıkmadan ve reklamdan uzaklaştırmadan içeriğe uygun bir şekilde yerleştirilmesidir. "Taktik reklam" olarak da bilinen doğal reklamların kullanıcının bilinçaltını hedef aldığını söyleyebiliriz. Online oyun oynayarak tanınmış başarılı bir oyuncunun bir markanın oyun konsolunu kendi sosyal medya hesabında ya da kişisel bloğunda tanıtması doğal reklam içeriğine örnek olarak gösterilebilir.
  • Mobil Reklamlar: Markaların ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak için mobil cihazları kullanmasıdır. Görsel ya da metin şeklinde mobil cihazlara servis edilen bu reklamların veri tabanlarını GSM operatörleri paylaşır. Marka kendi hedef kitlesine uygun olan cinsiyet ve yaş kriterlerini seçerek pazarlama stratejisini oluşturur. Bir kozmetik markasının yeni çıkan rimelini tanıtmak için veri tabanından 20 - 50 yaş aralığında kadın kullanıcıları tercih etmesi ve sms bilgilendirmesini bu doğrultuda yapması mobil reklam örneğidir.
  • Dijital Arama Motoru Reklamları (Adwords): Arama motoru reklamcılığını kullanan markalar, ürün ya da hizmetini onu arayan kişiye doğrudan sunmak isterler. Bu nedenle satın almak istediği hizmeti ya da ürünü arama motoru üzerinden aratan kullanıcının önüne marka ilk sıralarda reklam olarak çıkar. Arama motorunda herhangi bir konu ile ilgili arama yaptığınızda karşınıza çıkan ilk 4 sıradaki reklam başlığı ile çıkan sonuçlar adwords çalışmasının örneğidir.
  • Sosyal Medya Reklamcılığı: Kullanıcıların gün içerisinde en çok vakit geçirdiği platformlar sosyal medya platformlarıdır. Milyonlarca kullanıcısı olan Instagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya mecralarında yapılan reklamlar hızlı ve etkili sonuç getiren dijital reklam çeşitlerinden biridir.
  • Banner (Display) Reklamlar: Web sayfalarının üstünde, sağında ya da solunda konumlandırılan banner reklamlar, kullanıcılar tarafından kolaylıkla fark edilmesi ve etkili sonuçlar vermesi nedeniyle sık tercih edilen bir dijital reklam çeşididir.
  • SEO (Search Engine Optimization)/ Backlink: Arama motorunun listelediği sonuç sayfasında markaya ait web sitesinin ön sıralarda olmasını sağlayan çalışmadır. SEO yani arama motoru optimizasyonu çalışması için anahtar kelimelere ihtiyaç duyulur. Markanın web sitesindeki ürün ya da hizmetlere ait doğru anahtar kelimeleri seçmesi hedef kitlesine ulaşmasında en önemli etkendir.

Etkili Pazarlama Stratejileri için Doğru Dijital Reklam Ajansı

Markalar bilinirliğini arttırmak ve piyasa koşullarında kalıcı olabilmek adına dijital mecranın sunmuş olduğu reklam modellerinden yararlanırken, hedef kitlesini ve pazarlama stratejisini iyi belirlemelidir. Markaların ulaşmak istediği hedefler kapsamında satış trafiğini arttırmak, marka bilinirliğini yükseltmek ve kalıcı olmak vardır. İşiniz için en doğru dijital reklam ajansı da bu bilinçle reklam ve pazarlama stratejilerini belirlemeli, sürekli gelişen dijital çağın gereksinimlerine uygun hareket etmelidir.

Güçlü dijital performans, modern bakış açısı ve cesur pazarlama stratejileri ile dijital reklamcılıkta en iyi sonucu almak ve markanıza değer katmak için Sempeak uzman ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.

Yazar Hakkında

Sinan Yorulmaz
Sinan Yorulmaz 2008 yılından beri blog yazan yazar, Teknolojio'da da kurucu pozisyonunda yer almaktadır. Elektrik-elektronik mezunu olmakla birlikte, yazılım geliştirme uzmanı olarak iş hayatına devam etmektedir. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap