Türkiye'nin en güncel teknoloji haberleri yayınlayan yeni nesil teknoloji bloğu.

"Hata 0x800704cf" Hatasının Çözümü Nedir?

Aynı ağdaki başka bir bilgisayara erişemediğinizde veya Microsoft Store'da oturum açamadığınızda, 0x800704cf hata koduyla karşılaşabilirsiniz. Bu hata kodu kafa karıştırıcı gibi görünebilir. Ancak sorunun çözülmesi çok zor değildir.

Dosyaları paylaşmak veya belirli görevleri gerçekleştirmek için ağdaki başka bir bilgisayara erişmek istediğiniz zaman 0x800704cf hatasıyla karşılaşmak gerçekten sinir bozucu olabilir. İşleri yoluna sokmak için aşağıdaki önerileri takip edebilirsiniz.

1. Çözüm: Bağdaştırıcı Ayarlarını Değiştirin

Ağ bağdaştırıcısı, bilgisayarınızın bir yerel alan ağında veri iletmesini ve almasını sağlar. 0x800704cf hatası alıyorsanız, sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için bağdaştırıcı ayarlarını değiştirmeyi deneyin. Aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  1. Sağ alt kısımda yer alan ağ ikonuna sağ tuş tıklayın.
  2. Ağ ve internet ayarları ögesini açın seçeneğine tıklayın.
  3. Sol tarafta yer alan Durum seçeneğine tıklayın. Ardından Bağdaştırıcı seçeneklerini değiştir seçeneğine giriş yapın.
  4. Şimdi kullanmış olduğunuz ağa sağ tuş tıklayın ve Özellikler kısmına giriş yapın.
  5. Microsoft Ağları için İstemci seçeneğindeki seçimi kaldırın ve Tamam deyin.

Şimdi cihazınızı yeniden başlatmanız gerekmektedir. Cihazınızı yeniden başlattıktan sonra söz konusu hatanın çözülmüş olması gerekmektedir. Eğer herhangi bir düzelme yoksa bir sonraki adıma geçiş yapmayı düşünebilirsiniz.

2. Çözüm: TCP/IP Sıfırlayın

TCP/IP, bilgisayarların bir ağ üzerinde iletişim kurmasına izin veren bir kurallar grubudur. Dolayısıyla, TCP/IP ayarlarında bir sorun varsa 0x800704cf hatasıyla karşılaşabilirsiniz. Sorunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını görmek için bir sıfırlama yapabilirsiniz.

  1. Arama kutusuna cmd yazın. Ardından karşınıza çıkan Komut İstemi seçeneğine sağ tuş tıklayıp "Yönetici Olarak Çalıştır" deyin.
  2. Karşınıza çıkan uyarı penceresine "Evet" deyin.
  3. Şimdi karşınıza komut istemcisi çıkacaktır. Burada sırasıyla aşağıdaki komutları girmeniz gerekmektedir.
    • ipconfig /flushdns
    • nbtstat -RR
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset

Şimdi DNS önbelleğiniz temizlenmiş, NetBIOS girişleriniz yenilenmiş, IP ayarları sıfırlanmış ve Winsock kataloğu sıfırlanmış olacaktır. Değişikliklerin etkili olması için bilgisayarınızı yeniden başlatmanız gerekir. Sorun düzelmediyse bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

3. Çözüm: Ağ Bağdaştırıcısını Tekrar Yükleyin

0x800704cf hatasıyla karşılaşmış olmak gerçekten heves kırıcı ve bir o kadar sinir bozcudur. Bu hatayı düzeltmek için yapabileceğiniz işlemlerden birisi ağ bağdaştırıcısı sürücüsünün yeniden yüklenmesini sağlamaktır. Bunun için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  1. Windows tuşu ve R tuşuna aynı anda basıp Çalıştır penceresini açın.
  2. Çalıştır penceresine devmgmt.msc yazarak Aygıt Yöneticisi penceresini açın.
  3. Aygın Yöneticisinde Görünüm > Gizli Aygıtları Göster yolunu takip edin.
  4. Ağ bağdaştırıcıları seçeneğine çift tıklayarak bu kategorideki tüm cihazları görüntüleyin.
  5. Kullanmakta olduğunuz ağ bağdaştırıcısını bulun ve Cihazı kaldır seçeneğine tıklayarak cihazı bilgisayardan kaldırın.

Şimdi bilgisayarınızı yeniden başlatın ve Windows'un ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü yeniden yüklemesine izin verin. Sorununuz büyük olasılıkla artık çözülmüş olacaktır. Ancak 0x800704cf hatasıyla Microsoft Store'a bağlanırken karşılaşıyorsanız aşağıdaki adımlar işinize yarayacaktır.

4. Çözüm: Microsoft Hesabınıza Giriş Yapın

Microsoft Store'a bağlanırken 0x800704cf hatasıyla karşılaşıyorsanız yerel bir hesap ile bağlanıyor olabilirsiniz. Microsoft hesabınızda oturum açmayı deneyin ve sorunun çözülüp çözülmediğine bir bakın. Bunun için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  1. Başlat menüsünü açın ve ardından Ayarlar kısmına girin.
  2. Açılan menüden Hesaplar kısmına girin.
  3. Sol menüden "Bilgileriniz" seçeneğini seçin ve ardından "Bunun yerine bir Microsoft hesabınızla oturum açın" seçeneğini tıklayın.
  4. Hesabınıza ait bilgileri girerek giriş yapın.
  5. Tekrar Bilgileriniz kısmına geri gelin ve "Doğrula" seçeneğine basın.

Karşınıza çıkan talimatları uygulayarak kimliğinizi doğrulayın. Ardından Microsoft Store'a erişmeyi deneyin ve 0x800704cf hatasının gidip gitmediğini kontrol edin. Hata muhtemelen ortadan kalkmış olacaktır. Ancak ortadan kalkmadıysa bir sonraki adımı deneyebilirsiniz.

5. Çözüm: Windows Sorun Giderici Aracını Çalıştırın

Microsoft Store'u kullanmaya çalışırken 0x800704cf hatasıyla karşılaşırsanız Windows'un içerisinde yer alan Windows Sorun Giderici aracını kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu araç pek çok sorunu çözme konusunda size yardımcı olacaktır.

  1. Arama kutusuna "sorun giderici" yazın ve ardından "Ayarlardaki sorunları gider" seçeneğine girin.
  2. Karşınıza çıkan Sorun Gider penceresinde Ek sorun gidericiler seçeneğine girin.
  3. Daha sonra "Ağ Bağdaştırıcısı" seçeneğini seçin ve Sorun Gidericiyi Çalıştır deyin.
  4. Karşınıza çıkan pencerede "Tüm ağ bağdaştırıcıları" seçeneğini seçtikten sonra İleri tuşuna basın ve talimatları uygulayarak sorun gidericiyi çalıştırın.
  5. Daha sonra tekrar Sorun Gider penceresine gelin, Ek sorun gidericiler seçeneğine girin.
  6. Daha sonra "Windows Mağazası Uygulamaları" seçeneğini tıklayarak sorun gidericiyi çalıştırın.

Karşınıza çıkacak olan talimatları takip edin ve var olan sorunları gidermeye çalışın. Tüm ayrıntılar tamamlandıktan sonra Microsoft Store'u başlatın ve sorunun giderilip giderilmediğini görmeye çalışın. Sorun giderilmediyse bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

6. Çözüm: Microsoft Mağazasını Sıfırlayın

Microsoft Mağazası herhangi bir sorundan ötürü düzgün çalışmıyorsa çözümlerden birisi depolanan verileri temizlemek ve ayarları varsayılana sıfırlamaktır. Bunu yapmak için aşağıdaki talimatları takip etmeyi düşünebilirsiniz.

  1. Başlat mensüne tıklayın ve ardından Ayarlar kısmına girin.
  2. Ayarlar kısmında Uygulamalar seçeneğini bulun ve tıklayın.
  3. Sol menüden Uygulamalar ve Özellikler seçeneğini seçin.
  4. Daha sonra uygulamalar arasından Microsoft Store'u bulun.
  5. Microsoft Store'a tıklayın ve daha sonra Gelişmiş Seçenekler kısmına giriş yapın.

Karşınıza çıkan sonuçlar arasında "Sıfırla" seçeneğini bulun ve uygulamanın ayarlarını sıfırlamış olun. Şimdi Microsoft Store'u açın ve artık 0x800704cf hatasıyla ile karşılaşmanız son bulmuş olacaktır. Hata hala devam ediyorsa yorum yaparak durumu bize iletebilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumlu olan yazar, 7 yıldır blog yazarlığı yapmaktadır. Danışanlarına da son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermektedir. Teknolojio ortak kurucularındandır.

Yorum Yap