Verimi Yükselten Performans Pazarlama Detayları

Dijital çağın gereklilikleri arasında yer alan performans pazarlama, reklamverenin satış ya da tıklama gibi performanslar sonucunda şirketlere ödeme yaptığı kapsamlı bir gerekliliktir. Tıklama, görüntüleme ve dönüşüm gibi başarıyla sonuçlanan eylemlere ödeme yapılır. Verim odaklı olan bu yöntem, tamamen ölçümlenebilir ve raporlanabilirdir. Dijital performans pazarlama faaliyetleri içerisinde; analiz, online reklam yönetimi, satış oranlarının ölçümü, sosyal medya analizleri, web sitesi trafiğini artırma, medya planlaması, abonelik ve üyelik yer alır. Performans pazarlaması nedir, sorusu, hedeflere ulaştıran dijital stratejiler olarak yanıtlanabilir.

Hedef Kitleye Ulaşmanızı Sağlayan Performans Pazarlama Kanalları

Performans pazarlama çalışmalarını gerçekleştirirken kullanılan kanallar;

  • SEO: Site içi ve dışı olmak üzere 2 çeşidi bulunan SEO, arama motorlarında üst sıralara çıkmak için kullanılır.
  • SEM: Arama motorları üzerinden ücretli reklam verip listelenme ve hızlı dönüşüm alma hedeflenir.
  • GDN: Web siteleri arasında gezinen kullanıcılara ulaşmak için tercih edilir.
  • Sosyal Ağ Reklamları: Sosyal medya araçları kullanılarak hedef kitley yönelik kampanyalar yürütülür.
  • Kullanıcı Deneyimi Pazarlaması: Kullanıcıların satın alma sürecinde yaşadığı deneyimlerin iyileştirilmesi amaçlanır.
  • Yeniden Pazarlama/Hedefleme: Önceden ziyaret edilmiş kişilere ulaşılarak cookie bazlı teknoloji ile de ROI oranını artırmak için yapılan çalışmalardır.
  • Satış Ortaklığı: İnternet üzerinden yapılan doğrudan satış taktiğidir. Influencer, vlogger ya da blogger olan kişiler ile ortaklık kurularak tanıtım ve satış işlemlerinin belirli bir komisyon çerçevesinde gerçekleştirilmesidir.
  • Programatik Reklamcılık: Yazılımlar üzerinden doğru içeriği, en uygun zamanda gerçek veriler eşliğinde paylaşılmasıdır.
  • Programlı Satın Alma: Reklamverenlerin açık artırma üzerinden teklif sunması anlamına gelir.
  • Doğal Reklamcılık: Dijital platformlar üzerinden marka mesajını okuyucuya fark ettirmeden belirtip kaliteli ve yüksek etkileşim elde etmektir.

Performans Pazarlama Çalışmalarının Sunduğu Faydalar ve Özellikleri

Performans pazarlama çalışmalar, verimli bir geri dönüş almanızı sağlar. Faaliyetlerin sunduğu faydalar;

  • Uzun vadeli sonuçlara odaklanmanıza yardımcı olur.
  • Hedeflerinize planlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.
  • Pazarlama stratejileri kullanıcıları memnun etmek üzerine tasarlanır.
  • Düzenli aralıklarla ölçüm yaparak sonuçları değerlendirmeniz gerekir.
  • Gerçekçi hedeflere odaklanarak hareket edebilirsiniz.
  • Kaliteli reklam kampanyaları ve içerikleri yaratabilirsiniz.

Performans pazarlamasının özellikleri;

  • Faaliyetler, verilere odaklanarak ve hedef kitleye göre kurgulanır.
  • Kurgulanan strateji belirli aralıklarla optimize edilir.
  • Elde edilen sonuçlar ölçümlenebilir.
  • Tablo ve grafikler ile ulaşılan veriler gözlemlenip raporlanabilir.
  • Doğru zamanda uygulanarak hızlı verim alınır.

Performans Pazarlama Ajansının Sağladığı Avantajlar

Performans pazarlama ajansı, kampanyaların çeşitli kanallar aracılığı ile yürütülmesi ve analizine yardımcı olarak işletmelere olumlu yönde katkıda bulunur. Sunulan avantajlar;

  • Harcamalarınızı ve sonuçlarınızı izlemenizi sağlar.
  • Dijital ve performans hizmetler ile müşteri ihtiyaçları karşılanır.
  • İleri teknoloji ile etkinlikler analiz ederek uygun adımları belirler.
  • Ajans uzmanlarına erişiminizi kolaylaştırarak onların bilgi ve deneyiminden yararlanmanızı sağlar. Performans pazarlama uzmanı ile uygun faaliyetleri belirleyebilirsiniz. Böylece, etkin ve hızlı bir geri dönüşüm alabilirsiniz.

Performans Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

Pazarlama stratejilerini yerine getiren uzmanlar, çalışmaları yürütüp geliştirmeye çalışır. Performans pazarlama uzmanı ne iş yapar? sorusuna yanıt olarak, dijital markanızı ön plana çıkaran çalışmalar verilebilir. Görevleri arasında;

  • Sosyal medya reklamlarından sorumlu olmak,
  • Medya planlamaları üretmek,
  • İlgili kanalların gelirini büyütmek,
  • Markanın rakipleri arasında fark yaratan çalışmalar tasarlamak,
  • Web sitelerinin performansını ölçmek,
  • Pazarlama bütçesini yönetip gerekli optimizasyonları sağlamak,
  • Operasyon süreçlerinde yöneticiye katkıda bulunmak gibi pek çok unsur yer alır.

Performans pazarlama eğitimi alan kişiler sayesinde marka ölçümlerinizi kolaylıkla yaptırabilirsiniz. Sempeak'in alanında uzman personelleri ile çalışarak markanızın her açıdan analiz edilmesini sağlayabilir ve ihtiyaç duyulan teknikler ile hedef kitlenize kolaylıkla ulaşabilirsiniz. 

Yazar Hakkında

Sinan Yorulmaz
Sinan Yorulmaz 2008 yılından beri blog yazan yazar, Teknolojio'da da kurucu pozisyonunda yer almaktadır. Elektrik-elektronik mezunu olmakla birlikte, yazılım geliştirme uzmanı olarak iş hayatına devam etmektedir. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap