Star Citizen Toplam 400 Milyon Dolar Bağışa Ulaştı

Uzayda ticarete ve dövüşlere izin veren FPS oyunlarından biri olan Star Citizen için yapılan toplam bağış miktarı 400 milyon doları aştı. Star Citizen için ön hazırlıklar 2010 yılında tamamlandı. Oyunun geliştirilmesine ise resmi olarak 2011 yılında başlandı. Oyun topladığı bağış miktarına rağmen henüz piyasaya sürülmedi.

Robert Space Industries sitesinde yer alan resmi verilere göre toplanan 400 milyon dolarlık bağış 3.3 milyondan fazla destekçi tarafından yapıldı. Star Citizen'i geliştiren firma Cloud Imperium Games toplanan bağışla ilgili detaylı bilgileri paylaşırken sadece Ekim ayında 8 milyon dolar toplandığını belirtti.

Star Citizen'de Mart'tan Bu Yana 50 Milyon Dolarlık Artış

Star Citizen, Mart ayında üç milyonu aşkın müşteriden 350 milyon dolarlık bağış topladı. Oyunun 50 milyon dolar daha kazanması yaklaşık sekiz ay sürdü. Tüm bunlara rağmen oyunun bir türlü çıkarılmaması geliştiricilerin en çok eleştirildiği noktalardan biri oldu.

Oyunun geliştirme ekibinin başında yer alan Chris Roberts, oyunu piyasaya sürmediği sürece eleştirilerin hedefinde olmaya devam edecek gibi görünüyor. Star Citizen, ilk defa kitle fonlaması (bağış toplama) başladıktan 9 yıl sonra alfa aşamasına geçiş yaptı.

Cloud Imperium Games, başlangıç paketleri, abonelik paketleri ve sanal uzay gemileri satarak para kazanıyor. Cloud Imperium Games buna ek olarak, bağışlardan gelen paralar doğrultusunda Star Citizen'in geliştirilme sürecine devam edildiğini söylüyor.

Geliştirici firmadan bu yönde bilgiler gelmesine rağmen oyunun bir türlü çıkmamış olması hayal kırıklığı olarak nitelendiriliyor. Star Citizen'in mevcut yol haritasında 3.16 güncellemesinin yıl sonuna kadar çıkacağı belirtiliyor. 3.17 güncellemesi 2022'nin ilk çeyreğinde ve 3.18 güncellemesi ise 2022'nin ikinci çeyreğinde yayınlanacak.

Star Citizen Nasıl Bir Oyun?

Star Citizen, Chris Roberts ve Cloud Imperium Games tarafından geliştirilmektedir. Oyunun Microsoft Windows ve GNU/Linux işletim sistemlerini desteklemesi beklenmektedir. Oyun genel olarak uzayda geçen bir yaşam simülasyonudur. Bunun dışında oyunun Persistent Universe ve Squadron 42 olarak iki ana bölümü olacak.

Persistent Universe, MMO tarzı bir yapıda olacak. Oyuncular bir FPS oyunu oynar gibi hareket edecekler, uzayda savaşabilecekler ve ticaret yapabilecekler. Squadron 42 ise tek oyunculu bir hikayeye dayalı olacak. İsteğe bağlı olarak co-op sunucular oluşturulabilecek. Star Citizen aynı zamanda sanal gerçeklik desteğine sahip olacak.

Oyunun hem Persistent Universe hem de Squadron 42 bölümleri United Empire of Earth (UEE) adı verilen 30. yüzyıldan kalma Samanyolu galaksisinde geçecek. Oyunun dinamik bir ekonomi sistemi olacak ve bu sistem oyuncuların gerçekleştireceği davranışlardan etkilenecek.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap