Türkiye'nin en güncel teknoloji haberleri yayınlayan yeni nesil teknoloji bloğu.

Dünyanın En Popüler 10 E-spor Oyunu

E-spor sahnesi sürekli olarak gelişmeye devam ediyor. Ödül havuzları ve izleyici sayıları her yıl artarken, e-spora olan ilgi de her geçen gün artış göstermektedir. Bu oyunların arasında uzun dönemdir var olan oyunlar olduğu gibi son derece yeni bazı oyunlar dahi yer almaktadır.

Her ne kadar bulunduğumuz dönemdeki Covid-19 global krizi dünya çapındaki spor müsabakalarını durdurmuş olsa bile e-spor kaldığı yerden devam etti. Twitch ve YouTube gibi platformlardaki izleyici sayısı epey bir artış gösterdi. Peki, en popüler e-spor oyunu ne veya neler oldu?

10. NBA 2K

NBA 2K League, 2018'de NBA ile ortak olarak ilk yılını geçirdi. NBA 2K League'de yer alan takımlar bu franchise adı altında yer almaktadırlar. Bir başka ifadeyle NBA içerisinde yer alan 21 takımın NBA 2K League içerisinde bir takımı vardır.

Lige yeni oyuncuların giriş yapması için çok farklı ama somut bir adım vardır. Oyuncuların rekbet etmeleri ve normal NBA'de olduğu gibi seçimle becerilerini sergilemeleri için çeşitli kombinasyonlar söz konusudur. Bu açıdan seçimlerin oldukça ilgi çekici olduğunu söylemek mümkündür.

2K League, önemli ödül havuzlarına sahip 3 normal sezon turnuvasıyla 15 haftalık bir normal sezon geçirir. İlk 7 takım, son normal sezon turnuvasının galibiyle birlikte sezon sonrasına da eşlik eder. Elemeler için 900.000 dolarlık bir ödül havuzu vardır. Kazanan takım 420.000 dolar alır.

9. Rocket League

Rocket League, geliştiricisi Psyonix tarafından futbol ancak roketle çalışan arabalar ile futbol olarak tanımlanır. İki takım tıpkı futbol gibi birbirlerine karşı yarışıyorlar. Ancak her oyuncu haritada inanılmaz hızlı hareket edebilen küçük bir araba ile temsil edilir.

Rocket League rekabetçi anlamda 2016 yılından beri aktif durumda. Orijinal ödül havuzu, lig ilk başladığında 55.000 dolardı. Ancak küresel salgın sonrasında ödül havuzu 350.000 dolara kadar çıkarılmıştır. Bu bil e-sporun etkisini göstermeye yeter bir değerdir.

Rocket League izleyicisi sayısı büyük maçlar dışında neredeyse düşüktür. 2019 yılında 2.8 milyon izlenme elde eden oyun bunun 2.5 milyonunu şampiyonanın son haftasında kazanmıştır. Zirveye ulaşması ise 2019 yılının Aralık ayını bulmuştur.

8. Rainbow Six Siege

Tom Clancy's Rainbow Six Siege, 2015 yılında piyasaya sürülen ve Ubisoft tarafından geliştirilmiş taktiksel bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun, çevre tahribatına ve oyuncular arasındaki işbirliğine büyük önem vermektedir.

Her oyuncu, bir rehineyi kurtarmak, bir bombayı etkisiz hale getirmek ve bir odadaki ilgili hedefei kontrol altına almak gibi farklı oyun modlarında bir saldırganın veya savunucunun kontrolünü üstlenir. Bu eşleşme 5v5 şeklindedir. 5 tur kazanan ilk takım oyunu kazanmış olur.

En son büyük turnuvası The Six Invitational 2020 için ödül havuzu şaşırtıcı bir şekilde 3 milyon dolardı. Kaznaan takım 1 milyon doları evine götürdü. Ancak izleyici açısından rakamların tutarsız olduğunu söylemek mümkündür. Normal müsabakalardan finallere doğru bir artış söz konusudur.

7. Overwatch

Overwatch, 2016 yılında Blizzard Entertainment tarafından piyasaya sürülen birinci şahıs nişancı oyunudur. Overwatch, her oyuncunun belirli bir saldırı tarzı ve yeteneği olan farklı bir kahraman olarak oynadığı bir oyundur.

Overwatch League, 2018 yılında başlamıştır. Şehir merkezli ve o bölgeyi temsil eden geleneksel spor takımlarının modelini benimseyen ilk e-spor ligiydi. Genellikle e-sporlarda, organizasyonu adı ekibin kendi adıdır. Ancak Overwatch'da ekip bulunduğu şehri adını almaktadır.

Overwatch League, 2018'de 3.5 milyon dolarlık ödül havuzuyla e-spor tarihindeki açılış sezonu için en yüksek ödül havuzuna sahipti. 2019 yılında 5 milyon dolarlık ödül havuzu vardı ve 2020 yılında bu rakam değişiklik göstermedi.

6. Call of Duty

Call of Duty, Activision tarafından geliştirilen hızlı bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Şimdiye kadar geliştirilmiş olan en popüler oyun serilerinden biri ve görünüşe göre herkesin bir noktada Call of Duty oynamaya dair anısı vardır.

Call of Duty rekabetçi ortama ilk kez 2010 yılında giriş yapmıştır. 2013 yılında ilk dünya şampiyonası gerçekleştirilmiş ve 1 milyon dolarlık ödül havuzu belirlenmiştir. 2020'de ise Call of Duty League için belirlenmiş ödül havuzu 6 milyon dolar olmuştur.

Call of Duty izleyicisi sayısı Overwatch ile hemen hemen aynı seviyeyededir. Hiçbir zaman zirveye ulaşma gibi bir durumu olmasa bile güçlü bir izleyici çekirdeğine sahip olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca ödül havuzu olarak bir adım önde olduğunu unutmamak gerekir.

5. Hearthstone

Hearthstone ilk olarak 2014 yılında piyasaya sürülen ve Blizzard tarafından geliştirilmiş oynaması ücretsiz bir kart oyunudur. Oyun, 30 kartlı desteye sahip iki oyuncu ve bir kahramandan oluşur. Oyunun amacı, diğer kişinin kartlarını yok etmek ve nihayetinde kahramanını ortadan kaldırmaktır.

Oyun 2018 yılında 100 milyon oyuncuya ulaşan oyunlardan birisi olmayı başarmıştır. Rekabetçi ortamda varlığı ise ilk piyasaya sürüldüğü tarihten itibaren başladı. İlk yılında 250.000 dolarlık bir ödül havuzu vardır. Rekabet Asya ve Avrupa ile sınırlı olmuştu.

2019 yılında izleyici sayısı 50.000 ile 150.000 arasında değişiklik göstermekteydi. 2019 yılında gerçekleştirilen dünya şampiyonasında ise rakam 250.000 civarına yükseldi. 2020 yılında küresel salgın nedeniyle tek büyük bir turnuva gerçekleştirildi.

4. Dota 2

Dota 2, Valve tarafından geliştirilen ve 2013 yılında piyasaya sürülen çok oyunculu bir çevrimiçi savaş arenası (MOBA) oyunduru. Oyunda, beş oyuncudan oluşan iki takım rekabet ederler. "Ancient" olarak bilinen rakip takımın savunduğu büyük yapıyı yok etmek temel hedeftir.

Dota 2 en güçlü ve en iyi desteklenen e-spor sahnelerinden birine sahiptir. Valve, takımların her yıl düzenlenen en özel turnuva olan The International'a katılmaya hak kazanması için Dota Pro Circuit adlı bir profesyonel lig oluşturmuştur.

The International için 2019 yılında belirlenen ödül havuzu 34 milyon dolar olmuştur. Bu diğer e-spor oyunları düşünüldüğünde gerçek anlamda oldukça büyük bir rakamdır. Ancak sezon içerisinde yapılan turnuva eksikliği oyunun biraz geri planda kalmasını sağlamaktadır.

3. Fortnite

Fortnite, 2017 yılında Epic Games tarafından geliştirilen oynaması ücretsiz bir battle royale oyunudur. Diğer battle royale oyunlarına göre benzersiz bir mekaniğe sahip olduğu unutulmamalıdır. Bu oyuncuların hayatta kalmalarını sağlayan en önemli etkenlerden birisidir.

Fortnite rekabetçi ortamda ise 2018 yılında varlık göstermeye başladı. Epic Games, Summer and Fall Skirmish adını taşıyan bir turnuva dizi düzenledi. Turnuvalın toplam ödül havuzu 2.6 milyon dolardı. 2019 yılının başlarında ise dünya kupası gerçekleştirileceği açıklandı.

Turnuvaya katılmak için dünya çapında toplamda 40 milyon kişi yarıştı. Fortnite, ödül havuzları ve oyuncu sayısı açısından başı çeken oyunlardan biridir. En büyük oyuncu tabanına ve ödül havuzuna sahip olmasına rağmen iki önemli oyunun gerisinde kalmıştır.

2. Counter-Strike: Global Offensive

Countr-Strike: Global Offensive (kısaca CS: GO), Valve tarafından geliştirilen ve 2012 yılında piyasaya sürülen birinci şahıs nişancı oyunudur. Terörists adlı saldıran ekibin iki bomba sahasından birine bomba yerleştirmeye çalıştığı 5v5 oyundur. Counter-Strike adlı savunma grubu ise onları durdurmaya çalışır.

CS: GO, profesyonel ligde her gün ortalama 100.000'den fazla izleyiciye ulaşan ve büyük bir turnuva için bir milyonunu üzerine ulaşabilen büyük bir hayran kitlesine sahiptir. Counter-Strike, izleyici konusunda çok şanslıdır çünkü sıradan oyuncunun bile maçları izlemek için heves ettiği bir oyundur.

Counter-Strike rekabetçi ortamda yirmi yılı aşkın süredir bulunmaktadır. Tartışmasız bir biçimde şimdiye kadar en güçlü noktasındadır. 2019 yılında ödül havuzu 21.8 milyon dolardı. Bu çok büyük bir rakam olmasına rağmen daha popüler olan bir oyunun geride kaldığını söylemek mümkündür.

1. League of Legends

Listenin başında Riot Games tarafından geliştirilen ve 2009 yılında piyasaya sürülen League of Legends yer almakta. League of Legends, Dota 2'ye benzemektedir ve çok oyunculu bir çevrimiçi savaş arenası (MOBA) oyunudur.

League of Legends, 2020'de 100 milyondan fazla aktif oyuncuyla PC'de en çok oynanan oyundur. League of Legends, uluslararası aslanda oldukça popülerdir. Bu popülerlik rekabetçi tarafa da taşmaktadır. Oyun izleyici çokluğu açısından başı çekmektedir.

Piyasaya sürüldüğü tarihten bu yana dünyadaki en popüler oyun olduğunu unutmamak gerekir. Geçen yıl bir e-spor etkinliği için izleyici sayısı rekorunu kırmayı başarmıştır. Şimdiye kadar diğer oyunlardaki kişilerden daha fazla kişi bu oyunu izlemeyi sürdürmektedir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım.

Yorum Yap