Türkiye'nin en güncel teknoloji haberleri yayınlayan yeni nesil teknoloji bloğu.

7 Kolay Adımda QR Kodu Nasıl Oluşturulur?

"Hızlı yanıt" kodlarının kısaltması olan QR kodları, insanların bir ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için akıllı telefon kullanarak tarayabildikleri kare şekilli siyah beyaz sembollerdir. Bu şifrelenmiş kareler, bağlantıları, kuponları, etkinlik ayrıntılarını ve diğer türlü bilgileri tutabilirler.

Her QR kodu tam bir kare şeklinde olmasa da, çoğunlukla aşağıdaki resimdeki gibi görünürler ve içinde farklı desenler yer alır. Bunları genellikle doğrudan postada, tabelalarda, reklam panolarında ve hatta telefonunuzu kullanarak ekrandaki kodu hızlıca tarayabileceğiniz reklamlarda bulabilirsiniz.

QR Kod ve Barkod Farkı

QR kodlarının yükselişi, geleneksel barkodların geçmişte kaldığı anlamına mı geliyor? Tabii ki değil. Geleneksel barkodlar, işletmelerin ambalajlı tüketici ürünlerini tanımlamaları ve ürün envanterlerini yönetmeleri için hala yaygın bir yoldur.

Bununla birlikte, barkodlar ve QR kodları arasında hem kullanımları hem de özellikleri bakımından bir takım farklılıklar vardır. İşte üç önemli fark:

  • Barkodlar tipik olarak dikdörtgen şeklindedir ve tarama cihazlarının barkod verilerini yatay olarak okumasını gerektirir. QR kodları genellikle kare şeklindedir ve verilerini dikey veya yatay olarak görüntüler.
  • QR kod kare şekli sayesinde barkoddan çok daha fazla veri tutabilir. Aslında, QR kodları bir barkoddan yüzlerce kat daha fazla şifrelenmiş karakter tutabilirler.
  • QR kodları genellikle barkodlardan farklı kullanılır. Barkodlar, satış noktasında üreticinin fiyatı ve adı gibi önemli ürün bilgilerini tutar. QR kodları, konum verileri ve promosyonların URL'leri ve ürün açılış sayfaları gibi daha pasif ve soyut bilgiler sunarlar.

QR Kod Nasıl Çalışır?

Başlangıçta Japonya'da otomotiv endüstrisi için tasarlanan pazarlamacılar, büyük depolama kapasiteleri ve ek bilgileri tüketicilere yaratıcı ve/veya paketlemenin iletebileceğinin ötesinde çevirme kabiliyetleri nedeniyle barkodları benimsedi.

Bir tüketici bir yerde bir QR kodu görürse, mobil cihazını çıkarabilir, ücretsiz bir QR kodu tarama uygulaması indirebilir ve aşağıdaki gibi ek bilgilere erişmek için barkodu "tarayabilir":

Dolayısyla, sitenizi tanıtan bir otobüs durağı reklamı oluşturmak istiyorsanız, o basılı reklamda, insanları telefonlarıyla taradıklarında doğrudan iTunes sayfanıza getiren bir QR kodu görüntüleyebilirsiniz. Görünüşe göre oldukça basit öyle değil mi?

QR Kod Nasıl Oluşturulur?

QR kodu oluşturma süreci oldukça basittir. Dışarıda tonlarca QR kodu oluşturucu var. En iyileri, QR kodunuzu kullanmanız için birçok seçenek ve çoğu mobil QR kod okuyucu uygulamasıyla uyumluluk sağlar. Öncelikle hangi QR kod oluşturucuyu kullanacağına karar vermelisiniz.

  1. Kaywa
  2. GOQR.me
  3. Free QR Code Generator by Shopify
  4. Visualead
  5. The-qrcode-generator.com
  6. QR Stuff
  7. qr-code-generator.com
  8. QR Code Monkey
  9. Create QR Code by Google App Engine

Bir QR kod oluşturucu seçerken bakmanız gereken diğer şeyler, performansı izleyip analiz edemeyeceğiniz ve markanıza özgü bir kod tasarlamanıza izin verip vermediğidir. Örneğin, bazı QR kodları, kullanıcılara tarayarak hangi bilgileri alacaklarını hemen söyleyen logolar ve kod içindeki diğer simgeleri içerebilirler.

1. Adım: Tanıtmak İstediğiniz İçerik Türünü Seçin

Yukarıda yer alan QR kod oluşturuculardan birini seçmeniz gerekir. Örnek olması açısından biz qr-code-generator.com ile ilerleyeceğiz. En basit kullanıma sahip olanlardan birisi odur. Burada anlatılanlar onun üzerinden ilerletilecektir.

Öncelikle, QR kodunuzun taradıktan sonra kişiye göstermesini istediğiniz içerik türünü seçin. Aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi 10'dan fazla türden birini seçebilirsiniz. Amaçlarımız doğrultusunda, kullanıcıları sitenize yönlendiren bir URL'yi tanıtacağız.

2. Adım: Verilerinizi Görünen Forma Girin

Bu QR kodu ile tanıttığınız içerik türünü seçtikten sonra, kampanyanıza karşılık gelen bilgileri girebileceğiniz bir alan veya form görünecektir. Örneğin, QR kodunuzun iletişim bilgilerini kaydetmesini istiyorsanız, e-posta adresinizi ve ilgili mesajı girebileceğiniz bir dizi alan göreceksiniz.

Sitenize bir bağlantı kaydetmek için, görünen alana URL'yi şöyle gireceğiz:

3. Adım: Dinamik QR Kodu İndirmeyi Düşünün

Aşağıdaki "dinamik" seçeneğe bakın. QR kodu oluşturmanın önemli dezavantajlarından biri, içerdiği verileri yazdırdıktan sonra düzenleyememenizdir. Ancak dinamik QR kodlarıyla bu verileri düzenleyebilirsiniz.

Qr-code-generator.com gibi QR kodu oluşturuculara ücretsiz üyelik ile dinamik bir QR kodu yazdırabilir, tarayabilir ve ziyaretçilerinizin QR kodunu taradıklarında alacakları verileri değiştirebileceğiniz düzenlenebilir bir form açabilirsiniz.

4. Adım: QR Kodunu Özelleştirin

QR kodları oluşturmanın eğlenceli kısmı, kodların tasarımını markanıza göre özelleştirme şansına sahip olmanızdır. Kodunuzun logonuz gibi görünmesini mi istiyorsunuz? Bunu yapabilirsiniz. Web sitenizin tasarım şemasını yansıtmasını mı istiyorsunuz? Bunu yapabilirsiniz.

Qr-code-generator.com'u kullanarak, aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi sağ üstteki düğmeyi tıklayarak QR kodumuzu özelleştirebiliriz. Her QR kodu oluşturucunun bu tasarım seçeneğini sunmadığını unutmayın. Oluşturmak istediğiniz QR koduna bağlı olarak, bazı araçların sınırlı işlev sunduğunu görebilirsiniz.

5. Adım: QR Kodunu Test Edin

QR kodunun doğru okunup okunmadığını kontrol etmeyi unutmayın ve birden fazla okuyucuyu denediğinizden emin olun. Başlamak için iyi bir yer, bir resim çeken ve ardından size hangi bağlantı veya öğeyi "okuduğunu" söyleyen ücretsiz Google Goggles aracıdır.

Başka bir harika ücretsiz araç, sizi otomatik olarak "okuduğu" şeye götüren QR Kod Okuyucu'dur. Apple'ın Passbook'u ayrıca yerleşik bir QR kod okuyucu sunar, bu nedenle kodunuzun orada okunabilir olduğundan emin olmak için test etmelisiniz.

6. Adım: QR Kodunu Paylaşın

Bir QR kodu görülmedikçe işini yapamaz. Bu nedenle, kodu paylaşmak için bir dağıtım planı hazırladığınızdan emin olun. Bu, sosyal medyada, basılı reklamlarda veya kıyafetlerde yer alacak şekilde onu dağıtmayı içerebilecektir.

Kodu paylaşmanın yanı sıra, çeşitli promosyonlarınıza, daha az teknoloji meraklısı insanlara nasıl tarayacaklarını gösteren metin talimatları da eklemek isteyebilirsiniz. Bu şekilde, insanlar kodu taramak istiyor ancak nasıl yapılacağını bilmiyorlarsa herhangi bir sorun yaşamazsınız.

7. Adım: Performansı Takip Edin

Herhangi bir pazarlama kampanyasında olduğu gibi, gerçekten işe yarayıp yaramadığını görmek için QR kodlarını kullanan herhangi bir kampanyayı takip etmelisiniz. Her bir özel koddan ne kadar trafik geliyor? İnsanlar açılış sayfasına geldiklerinde kodunuzu tarıyor ancak tekliflerini kullanmıyorlar mı?

Bunu bilmek, kötü performans gösteren QR kodlarınızı daha iyi çalışan kodları daha yakından yansıtacak şekilde gidermenize ve ayarlamanıza yardımcı olacaktır. Performansı daha iyi ölçebilmeniz için URL'nize bir UTM izleme kodu eklemelisiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumlu olan yazar, 7 yıldır blog yazarlığı yapmaktadır. Danışanlarına da son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermektedir. Teknolojio ortak kurucularındandır.

Yorum Yap