YouTuberlara 3 Yılda 30 Milyar Dolar Ödendi

YouTube tarafından yayınlanan son blog yazısında, 3 yıl içerisinde içerik oluşturuculara 30 milyar dolarlık ödemenin yapıldığı belirtildi. 

YouTube içerik oluşturuculara alternatif uygulamaları tercih etmemesi ve YouTube'da kalması için ciddi bir içerik oluşturucu bütçesi harcıyor. Konu ile ilgili yapılan son açıklamalarda ise 30 milyar dolarlık bir ödemenin gerçekleştirildiği belirtildi. Bu doğrultuda Google her yıl içerisinde ortalama 10 milyar dolarlık bir ödemeyi içerik oluşturucularına sunuyor.

Program 2007’de Başlamıştı!

2007 yılında başlayan yeni program dahilinde içerik oluşturucuların YouTube'dan daha fazla kazanç sağlaması hedefleniyor. 15 yıllık süre içerisinde pek çok farklı değişiklik yapılmış olmasına karşın YouTube içerik oluşturucular için her zaman daha kazançlı bir platform yaratmayı hedefledi. Reklam programında yeni kanal sayısı 2020 yılı itibariyle 2 kat artış gösterirken reklam gelirlerinin %45'i YouTube tarafından alınıyor, %55'i ise içerik oluşturucularına dağıtılıyor. 

YouTube'un Ürün Sorumlusu Neal Mohan Bloomberg ile yaptığı röportajda, "Küresel bir platform olarak sorumluluğumuz, YouTube’un şekillenmesini sağladı. İçerik oluşturucularla konuştuğumda, her zaman genel pastayı büyütmekle ilgili düşünceler dile getirildi. 10 dolarlık bir pay, her zaman 1 dolarlık paydan daha iyidir.” dedi.

YouTube kısa süre önce hayranların özellikle sevdikleri sanatçılara 2 ila 50 ABD Doları arasında bahşiş vermelerine olanak tanıyan özelliği açıklamıştı. Karlı bir sistem yaratmak adına çalışmaların sürdürüldüğü YouTube'da önümüzdeki günlerde içerik oluşturucular daha yüksek ücretler kazanabilir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap