Türkiye'nin en güncel teknoloji haberleri yayınlayan yeni nesil teknoloji bloğu.

YouTube Reklam Politikalarıyla Akreditasyon Aldı

Alphabet tarafından Salı günü yapılan açıklamada, Youtube’un Uluslararası Medya Derecelendirme Konseyi’nden akreditasyon aldığı duyuruldu.

Youtube için yapılan açıklamalar, şirketin bu alanda bir ilki başardığını gösterdi. Bugüne kadar akredite olan ilk dijital platform olma özelliğini de kazanan YouTube, reklam verenlere yönelik sunmuş olduğu ücretli reklamlarla ön plana çıkmayı başardı. Reklam verenler için sunmuş olduğu reklam servislerinde bundan sonraki süreçte de aynı güvenin sağlanmasına yönelik çalışmaların süreceği belirtilirken,  blog gönderisi ile birlikte Alphabet, sektördeki tüm rakiplerine karşı da bir gövde gösterisi yaptı.

2017 Milat Oldu

2017 yılında, YouTube'da, nefret söylemi gibi rahatsız edici içeriğe sahip videolarda görünen reklamlar, reklam verenler tarafından sert bir şekilde eleştirilmişti. Üstelik bu durum tepkiye de dönüşerek birçok büyük reklam verenin YouTube reklamlarını kapatmasıyla sonuçlanmıştı. Bu olay sonrasında reklam gösterimleriyle ilgili yeni bir sisteme geçiş yapan YouTube, Medya Derecelendirme Konseyi'nin (MRC) akreditasyonuyla birlikte reklam verenler için de bir çağrı yaptı.

Yeni Sistem Dengeleri Değiştirdi

YouTube için geliştirilen yeni sistem, teknolojiye yapılan önemli bir yatırım ile birlikte ortaya çıktı. Moderatör sayısının arttırdığı ve denetimlerin yükseltildiği video platformunda, marka güvenliğinin sağlanabilmesi adına da politikalarda yenilemeler yapıldı.

YouTube, markalara yönelik yaptığı bu çalışmalarla Procter & Gamble  gibi sektör devlerinin şimdiden güvenini kazanmayı başardı.

MRC Hakkında

Media Rating Council adı ile kurulan ve kısaca MRC olarak adlandırılan kuruluş, ABD Kongresi  desteği ile 1960’lı yıllarda kurulmuştu. Video ve reklam ilişkilerini yakından takip eden kuruluş, YouTube için başlattığı çalışmalarını noktaladı. Kuruluş tarafından hazırlanan raporda, reklam verenler için reklam oluşturma sırasında sunulan araçların güçlü olduğu ve reklam yayınlama noktasında denetim sağladığı belirtildi. Yapılan çalışmalarda yüzde 99 oranında bir başarı yakalayan YouTube, yakalaşmış olduğu bu başarı ile akredite oldu.

Yazar Hakkında

Hakan Göçmez
Hakan Göçmez 1990 doğumlu yazar, 10 yılı aşkın süredir editör ve içerik yazarı olarak çalışmaktadır. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap