Webinar Nedir? Nasıl Yapılır?

İnternet teknolojisi işleri yapma şeklimizi önemli ölçüde değiştirmiş durumdadır. Mesaj göndermekten yemek siparişine kadar, eskiden çok daha zahmetli olan işleri daha kolay yapabilmekteyiz. Oturduğunuz yerden kalkmanıza gerek kalmadan bunu doğrudan telefonunuzdan yapabilirsiniz. Buna webinar adı verilen web konferansları dahildir.

Geleneksel anlamda insanların binlerce kilometre seyahat etmesini gerektiren konferanslar ve etkinlikler artık internet üzerinden yapılabilmektedir. Katılımcılar artık konferanslara kendi evlerinin rahatlığında katılabilirler. Webinar sayesinde işletmeler yemek ve konaklama masrafları için endişelenmeden çeşitli etkinlikler gerçekleştirebilirler.

Webinar ne demek?

Webinar terimi, web konferansı veya web semineri anlamına gelmektedir. Bu kelime "web" ve "seminar" kelimelerinin birleşiminden oluşur. Bu nedenle anlamı gayet açık olacak bir biçimde web semineri şeklindedir. Bir webinar düzenlemekten söz edildiğinde temelde konferans düzenleneceğini bilmeniz gerekir.

Basitçe söylemek gerekirse webinar, internet tabanlı yazılımlar aracılığıyla insanları dünyanın dört bir yanındaki katılımcılara bağlayan sanal bir etkinliktir. Webinar, mümkün olduğunca canlı tartışmalar gibi etkileşimler gerçekleştirilerek yüz yüze etkinlikleri aratmayacak bir hale getirilmektedir.

Bazı durumlarda canlı yüz yüze katılımcı ve çevrimiçi katılımcıların bir karışımı bile söz konusudur. Webinar ayrıca canlı etkinlikten sonra kaydedilebilen ve başkalarına gönderilebilen bir şeydir. Bu, canlı etkinlik sonra kurumların ve kişilerin web seminerinden yararlanmasını sağlayan bir şeydir.

Webinar ne için kullanılır?

Webinar esas olarak bir şeyleri göstermek veya bir şeyleri birine anlatmak için kullanılır. Ancak bir sınıf biçimini takip etmek zorunda değildir. İşletme hedeflerine ulaşılmasını sağlamak için başka yaratıcı yollar dahil olmak üzere web seminerlerinin en yaygın kullanımlarından bazıları şu şekildedir:

  • Ürünlerin piyasaya sürülmesi: Birçok işletme, heyecan yaratmak adına yeni bir ürünü veya özelliği piyasaya sürmek için web seminerlerini kullanır. Örneğin Steve Jobs, en yeni iPhone modelleri gibi Apple ürünlerini dünyaya tanıtmak için web seminerlerini kullanmıştır.
  • Ürün tanıtımları: Webinar, ürünlerin veya hizmetlerin nasıl çalıştığını göstermek için kullanılabilen bir çözümdür. Bu, katılımcıların hayatlarını kolaylaştırmak için bir ürün veya hizmeti nasıl kullanacaklarını görmelerine yardımcı olarak, ürün veya hizmete olan ilgiyi artırır.
  • Eğitim çalışmaları: Yeni bir çalışanı işe aldıktan sonra onu eğitmek veya düzenli eğitim seansları gerçekleştirmek için web seminerlerini kullanabilirsiniz. Dünyanın farklı yerlerinden bir kitleye bir şeyler öğretmek istiyorsanız, bunu yapmanın en iyi ve en uygun maliyetli yolu budur.
  • Düşünce liderliği: Birçok düşünce lideri, mesajlarını ve fikirlerini daha geniş bir kitleye yaymak için web seminerlerini kullanır. Örneğin Ted Talks, birilerinin bilgilerini paylaşmalarını sağlamak için webinar çözümlerinden yararlanır. Konuşma oturumları daha sonra farklı sosyal medya platformlarına dağıtılır.

Web seminerlerinin birçok farklı kullanım yönü vardır. Genellikle her şey işle ilgilidir ama web seminerlerinin en önemli ve en büyük kullanımı, bir kitleyi eğitmek ve onlarla etkileşime geçmek şeklindedir. Hedef kitleniz, yeni veya mevcut müşterilerden sınıfınızdaki öğrencilere kadar herhangi bir kimse olabilir.

Web seminerinin faydaları nelerdir?

Artık bir webinar nedir bildiğinize göre ona neden ihtiyaç duyacağınızı öğrenmek isteyebilirsiniz. Bir webinar gerçekleştirmenin işletmenize nasıl yardımcı olabileceğinden emin olmayabilirsiniz. Bu durumda tüm karışıklığı ortadan kaldırmak gerekir. Bir webinar gerçekleştirmenizin başlıca nedenleri şu şekildedir:

  1. Daha büyük bir kitleye ulaşın: Ticari fuarlar söz konusu olduğunda coğrafi konum çok önemlidir. Sonuçta, yalnızca belirli bir gösterinin gerçekleştiği bir hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Bir web seminerinin en büyük avantajlarından birisi, dünyanın her yerinden katılımcılara ve sponsorlara ulaşmanızı sağlamasıdır.
  2. Marka bilinirliğini yükseltin: İşletme sahiplerinin marka kimliklerini oluşturmak için önemli miktarda zamana, paraya ve kaynağa yatırım yapmaları gerekir. Benzersiz bir logo oluşturmaktan bir marka sloganı seçmeye kadar çok iş vardır. Bir webinar size çevrimiçi marka kimliğinizi geliştirme fırsatı sunar.
  3. Yeni müşteri adayları yakalayın: Yeni müşteri adayları yakalamak, tüm işletmelerin hayatta kalması için gereklidir. Webinar size bu konuda yardımcı olacaktır. Kayıt işlemi için ad, e-posta adresi, telefon numarası ve diğer bilgiler gibi ayrıntıları toplayabilir ve ilerleyen etkinlikler için potansiyel katılımcılar elde edebilirsiniz.
  4. Müşteri adayı kalitesini yükseltin: Potansiyel müşterilerinizi ödeme yapan müşterilere dönüştürmek istiyorsanız onlara muazzam bir değer sunmanız gerekir. Webinar, ürünlerinizin ilgili bir kitle için neden harika olduğunu anlatabileceğiniz sanal bir alana sahip olmanızı sağlar.
  5. Nişte uzmanlığınızı gösterin: Bir web seminerine ev sahipliği yaptığınız zaman kendi sektörünüzde bir otorite olarak ön plana çıkarsınız. Otorite oluşturmak için hedef kitlenize anlayışlı bilgiler sağladığınızdan emin olmanız gerektiğini unutmamalısınız.
  6. Kitle etkileşimini artırın: İşletmeniz hangi sektörde olursa olsun iş dünyasında bilinen bir gerçek vardır. Yeni müşteri kazanmak gerçekten çok zordur. Ancak mevcut bir müşteri elde tutmak daha kolaydır. Bu nedenle başarılı işletmeler webinar gerçekleştirerek mevcut müşterilerini elde tutmak için çaba gösterirler.
  7. Ürünleri zekice tanıtın: Web seminerleri, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satmanın yanı sıra müşteriyi eğitmeye odaklamanıza olanak tanır. Müşteri sorunlarına ve ürün veya hizmetlerinizin işlevselliğine odaklanabilirsiniz. Böylece organik bir biçimde ürünlerinizin veya hizmetlerinizin öne çıkarabilirsiniz.
  8. Tasarruf edin: Web seminerleri fiziksel bir alan kiralamanızı gerektirmez. Yüz yüze gerçekleştirilen seminerlerin aksine farklı yerlerden gelen misafirlerle karşılaşmazsınız. Lojistik açıdan bakılacak olursa bir web seminerini yönetmek yüz yüze bir etkinlikten çok daha kolaydır.
  9. Webinar içeriğini yeniden kullanın: Başarılı bir web semineri gerçekleştirdikten sonra onun içeriğini bir video olarak kullanabilirsiniz. Web seminerinin en önemli avantajlarından biri tüm oturumu kaydedebilmektir. Böylece, video platformlarında yer alan varlığınızı güçlendirmiş olursunuz.
  10. Otoritenizi artırın: Daha fazla insanın ilgisini çekmek için alanınızda tanınmış konu uzmanlarını gerçekleştireceğiniz web seminerine davet edebilirsiniz. Etkinliğe konuşmacı davet etmenin en büyük yararı onların sahip olduğu itibarlarından yararlanmaktır. Böylece kendi alanınızdaki otoritenizi artırırsınız.

Bir webinar genellikle ücretsiz bir biçimde gerçekleştirilir. Ancak ücretli bir biçimde webinar gerçekleştirerek ekstra para kazanabilirsiniz. Güvenilirliğinizi zaten oluşturduysanız ve geniş bir kitleye sahipseniz, ücretli webinar gerçekleştirmeyi tercih edebilirsiniz. Bu sayede web seminerlerinden ekstra kazanç sağlarsınız.

Webinar türleri nelerdir?

Webinar markanızı tanıtmak ve otoritenizi artırmak için oldukça iyi bir araçtır. Çünkü çeşitli görselleri kullanabilir ve bilgilerinizi daha iyi bir şekilde sunabilirsiniz. Bir webinar gerçekleştirme sebebiniz işletmenizin için kullanabileceğiniz farklı webinar türlerine göre değişiklik gösterebilecektir:

  • Öğretici webinar: En yaygın ve en popüler webinar türüdür. Bu webinar türü temel olarak eğitim konularını kapsamayı amaçlar. Dijital ortamda öğrenim rotasına girmek isteyenler için önemli bir seçenektir. Hem canlı hem de isteğe bağlı web seminerleri gerçekleştirebilirsiniz.
  • Eğitim odaklı webinar: Webinar gerçekleştirmenin en büyük avantajlarından biri, şirketlerin coğrafi olarak dağınık çalışanları eğitebilecek olmasıdır. Çalışanlarınızın eğitim için seyahat etmesine gerek olmaması ve bunun yerine herhangi bir yerden eğitime katılabilmeleridir.
  • Düşünce liderliği için webinar: Webinar ayrıca kendinizi herhangi bir sektörde bir düşünce lideri olarak tanıtmanın harika bir yoludur. Bu webinar türü, becerilerinizi ve yeteneklerinizi hedef kitlenize sunabilmeniz için bir fırsat sağlamaktadır.
  • Ürün tanıtımı için webinar: Yeni bir ürün veya hizmet piyasaya sürdüğünüzde onu tanıtmak çok önemlidir. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, bir ürün tanıtımı için webinar gerçekleştirmektir. Webinar uzun ve ilgi çekici olduğu için ürününüzün veya hizmetinizin özelliklerini detaylı bir şekilde anlatabilirsiniz.
  • Müşteri adayı oluşturmak için webinar: İşletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturmak için bir webinar gerçekleştirebilirsiniz. Webinar, müşteri adayı oluşturma sürecinde size yardımcı olacaktır. Çünkü potansiyel müşterileriniz markanızın neyle olduğunu bildiklerinden onlara üst düzey bilgiler sunabileceksiniz.
  • Müşteri katılımı için webinar: Müşteri katılımı süreci, marka ve müşteri arasındaki ilişkide en önemli adımlardan biridir. Çünkü bu, müşterinin ürün veya hizmetinizi satın aldıktan sonra markanızla ilk etkileşimlerinden biri olacaktır. Bu süreci doğru bir şekilde gerçekleştirmek marka sadakati açısından çok önemlidir.
  • Yeni özellikler için webinar: Ürünleriniz veya hizmetleriniz için yeni bir özellik geliştirdiğiniz zaman bir video veya blog yazısı oluşturabilirsiniz. Ancak bir webinar gerçekleştirerek, ürününüzdeki en son gelişmeleri kolaylıkla açıklayabilir ve detaylandırabilirsiniz.
  • Kurumsal iletişim odaklı webinar: Webinar kurumsal iletişim için gerçekleştirilebilir. Bu tür bir webinar, ürününüzü veya hizmetinizi pazarlamak için kullanılmaz. Bunun yerine bir işletme olarak çalışanlarınızla iletişim kurmayı amaçlamanız gerekmektedir.
  • Tartışma odaklı webinar: Tartışma odaklı webinar düzenlenebilecek bir başka webinar türüdür. Adından anlaşılabileceği gibi bu webinar sırasında, sektörünüzle ilgili belirli bir konuyu tartışmak için sektör uzmanlarından destek alırsınız.
  • Markalaşma için webinar: Webinar marka bilinirliği oluşturmak için harika bir seçenektir. Tamamen markalaşma odaklı bir webinar gerçekleştirerek markanızı sektör liderlerinden biri olarak göstermek için önemli bir adım atabilirsiniz. Bu web seminerinde kullanacağınız tüm materyallerin markalı olması gerekir.

Webinar içerik türleri nelerdir?

Belirli hedeflere ulaşmak veya hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre gerçekleştirebileceğiniz bir sürü farklı webinar türü vardır. Webinar gerçekleştirirken pazarlama stratejinizi planlama konusunda size yardımcı olabilecek bazı popüler içerik türleri bulunmaktadır. Bunları takip ederek hedeflediğiniz webinar başarısına ulaşabilirsiniz:

  • Slayt gösterisi: Web seminerinizin amacı hedef kitlenizi eğitmekse, web sunumunun kendisi beraberinde eğitici görseller sağlamalıdır. Bu nedenle iletmek istediğiniz mesajları sunum slaytlarında sunmak en kolay seçeneklerden birisidir.
  • Canlı video: Müşterilerinizle daha yakın ilişkiler kurmak veya bir ekip toplantısı yapmak istiyorsanız, canlı video formatında bir webinar gerçekleştirmek harika bir fikirdir. Bu içerik türü biraz daha kişiseldir. Fiziksel bir ürünün video sunumunu yapacak olmanız durumunda oldukça faydalı olabilir.
  • Yazılı sohbet: Bir webinar gerçekleştirirken hedef kitleniz soru sormak için sohbet seçeneğine ihtiyaç duyabilir. Onların sorusuna gerçek zamanlı olarak cevap verdiğiniz zaman otoritenizi oluşturmuş olursunuz. Bu sayede insanlarla aranızdaki bağlantıyı güçlendirebilir ve müşteri sadakatini artırabilirsiniz.
  • Beyaz tahta: Daha karmaşık konuları daha iyi görselleştirmek için beyaz tahta kullanabilirsiniz. Çizelgeler, resimler veya sıfırdan çeşitli kavramların haritasını çıkararak hedef kitlenizin düşünce sürecini takip etmesine yardımcı olmayı başarabilirsiniz.
  • Önceden kayıt: Belirli bir konuda birden fazla çevrimiçi sunum yapmanız gerekiyorsa, canlı bir webinar gerçekleştirirken daha önceden kaydedilmiş bir web konferansından destek alabilirsiniz. Bu seçenek, hedef kitlenizin aynı anda belirli bir etkinliğe katılamaması durumunda kullanışlıdır.
  • Ekran paylaşımı: Webinar konunuz adım adım bir şeyler göstermeyi içeriyorsa bunu webinar sırasında masaüstünüzü paylaşarak çok daha kolay bir hale getirebilirsiniz. Katılımcılar tam olarak ne yaptığınızı görebilecek ve sizi takip edebilecekler.
  • Anketler: Çeşitli oylama araçlarını kullanmanız durumunda hem size hem de hedef kitlenize başka hiçbir yerde bulunmayan istatistikler ve bilgiler sağlayacak bir araçtır. Anketler gibi oylama araçlarını anonim veya herkese açık olarak ayarlayabilirsiniz.

Webinar nasıl gerçekleştirilir?

Web seminerlerinin çalışma veya gerçekleştirilme biçimi normal video konferanslarla aynıdır. Aradaki fark, meslektaşlar arasında açık tartışmalar gerçekleştirilmesi yerine daha çok seçkin bir katılımcı grubuna odaklanmasından başka bir şey değildir.

Bir webinar, normal bir çevrimiçi toplantıya kıyasla genellikle daha fazla katılımcıya sahip olur. Çünkü web seminerleri gerçek etkinliklerdir. Katılımcılardan bir araya gelmelerini isteyebileceğiniz normal çevrimiçi toplantılardan çok daha farklı bir yapıdadırlar.

Bu nedenle, kuruluşunuzun kendi web seminerlerine ev sahipliği yapması gerektiğinde göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli detaylar vardır. Bir webinar gerçekleştirmek için çok sayıda katılımcıyı ağırlamak adına büyük bir alana ihtiyacınız olmayacaktır. Dünyanın her yerinden insanları gerçek zamanlı olarak etkinliğe davet edebilirsiniz.

1. Doğru konuyu, başlığı ve formatı seçin

Hemen hemen her şeyden önce gerçekleştireceğiniz webinar bir amaca hizmet etmelidir. Potansiyel müşteriler oluşturmak, listenizi büyütmek, bir ürün satmak veya yeni kullanıcılar oluşturmak gibi çeşitli hedefler için bir webinar gerçekleştirmek istiyor olabilirsiniz.

Daha sonra konuya karar verin. Yaklaşık bir saat içerisinde insanlarla paylaşabileceğiniz en önemli bilgiler nelerdir? Web seminerinizin içeriği için ilham arıyorsanız sitenize neyin trafik çektiğini ve hedef kitlenizin en çok neyle ilgilendiğini görmek için içeriklerinizin istatistiklerini gözden geçirebilirsiniz.

2. Webinar ekibini seçin

Bir webinar gerçekleştirmeye hazırlanırken bir anlatıcı veya sunucu seçmeniz gerekir. Konuya hakim, topluluk önünde konuşmaktan korkmayan, zor soruları cevaplayabilecek, karizması yerinde ve strese karşı dayanıklı biri olmalıdır. Elbette webinar gerçekleştirirken birden fazla sunucuya yer verebilirsiniz.

Webinar sahipleri genellikle etkinliği düzenlerler, sunucuyu katılımcılara tanıtırlar ve böylece web seminerinin sorunsuz gerçekleştirildiğinden emin olmaya çalışırlar. Webinar sunucusunun bu konularda tecrübeli olması fark yaratmanızı sağlayarak markanızın kalabalık bir pazarda öne çıkmasına yardımcı olabilir.

3. Webinar içeriğini planlayın

Baştan sonra ilgi çekici bir webinar oluşturmak istiyorsanız planlama çok önemlidir. Sunum yapanların akıcı bir doğrultuda ilerleyen içerikle uğraşmaları gerekir. Doğru planlama yaptığınız zaman kitlenizin özümsemesi için mükemmel miktarda içeriğe sahip olmuş olursunuz.

  • İçerik kapsamı: Webinar konusunu ve amacını bildiğiniz zaman bir taslak oluşturmak zor olmamalıdır. Ortalama bir webinar yaklaşık 40-60 dakika sürer. Önceden kaydedilmiş bir webinar oluşturuyorsanız, tıpkı bir film yönetmeninin yaptığı gibi bir senaryo oluşturabilirsiniz.
  • İçerik yapısı: Webinar boyunca sağladığınız içerik katılımcıları sonuna kadar tutacak kadar ilgi çekici olmalıdır. Sunduğunuz içeriği izlemek için bir teşvik yaratmak adına bonus içerikler sunabilirsiniz. Her zaman katılımcılarla etkileşim kurmaya odaklanmanız gerektiğini bilmelisiniz.
  • İçerik uzunluğu: Çoğu koşulda bir webinar 30-60 dakika aralığındadır. Webinar sırasında katılımcılara soru ve cevap oturumu için zaman ayırmayı unutmayın. Genellikle sunumunuzun kısa olması gerekir. Bu sayede dikkat dağınıklığıyla uğraşmadan katılımcılarla etkileşime girebilirsiniz.

4. Gerekli teknolojiyi hazırlayın

Bir webinar düzenlemeden önce bir kameranız ve ayarları bulunduğunuz ortama göre ayarlanmış, çalışan bir mikrofonunuzun olduğundan emin olmanız gerekir. Ofisinizi ve oturma odanızı kullanabilirsiniz. Ancak her şeyin profesyonel olmasına dikkat etmeli ve webinar sırasında kimsenin sizi rahatsız etmesine izin vermemelisiniz.

Daha sonradan çeşitli problemler yaşamamak için hata riskini en aza indirmek için çaba gösterin. İnternet bağlantınızın sağlam olup olmadığını kontrol edin. Bilgisayarınızda internet hızınızı yavaşlatacak tarzda güncellemelerin veya indirmelerin olmadığından emin olun.

5. Webinar örneklerine bakın

Daha önce bir webinar örneği görmediyseniz böyle bir etkinliği hazırlama konusunda problem yaşayabilirsiniz. Sektörünüzde yer alan önemli kişilerin dahil olduğu çeşitli web seminerlerini bulun ve onlara katılım gösterin. Webinar başlangıcından konuşmacının konuşmasına kadar her şeyi not alın.

Daha sonra not aldığınız her şeyi webinar ekibinizle paylaşın. Bu paylaşımları gerçekleştirirken kendi hazırlayacağınız web seminerinde neler uygulayabileceğinizi belirlemeye çalışın. Ekibinizle fikir alışverişinde bulunarak kendinize özgü olan bir türde webinar hazırlamaya özen gösterin.

6. Webinar planlamasını gerçekleştirin

Bir webinar için mükemmel tarihi ve saati belirlemek zordur. Temel kural olarak haftanın ortasını seçmek çok daha doğrudur. Bunun için genellikle Salı veya Perşembe günü tercih edilir. Çünkü diğer günlerde insanların tatil yapma olasılıkları çok daha yüksektir.

Bir webinar planlaması yaparken öğle saatlerini seçenek olmaktan çıkarın. İnsanlar öğle yemeği saatlerinden feragat ederek bir web seminerine katılmayı tercih etmeyeceklerdir. Genellikle 10:00 - 11:00 saatleri bir webinar için ideal saatlerdir. Bir web seminerine ev sahipliği yapmak için bu saatleri kullanın.

7. Webinar tanıtımını yapın

Webinar gerçekleştirmek için kişilerin buna kaydolması gerekir. Onların kayıt olmasını sağlayacak şey temelde içerik gibi gözükse bile tanıtımın mükemmele yakın bir etkisi vardır. Farklı dijital pazarlama araçlarını kullanarak bir webinar tanıtımı gerçekleştirmek çok önemlidir.

  • Açılış sayfaları: İnsanları kaydolmaya ve katılımcıları önceden bilmeleri gereken her şeyi sunmaya teşvik edecek bir davetiye içeren bir açılış sayfası oluşturun. Konuyu açıklayan kısa bir metin yazarak başlayın. Daha sonra potansiyel müşterilerinizin adlarını ve e-postalarını bırakacağı bir kayıt formu yerleştirin.
  • Reklamlar: Planlanan tarihten en az bir hafta önce sitenizin görünür bir reklam alanına bir görsel tasarım ekleyin. Harekete geçirici mesaj ile bunu destekleyin. "Hemen kayıt olun" gibi ifadeler kullanarak insanları etkilemeye çalışın. Ardından bu görsele açılış sayfanıza giden bir bağlantı ekleyin.
  • Duyurular: Sosyal medyada harika bir takipçi kitleniz varsa bunu kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Bu sayede yeni takipçiler kazanarak webinar duyurusunu yapabilirsiniz. Özel bir hashtag oluşturarak webinar sırasında ve sonrasında katılımcılarla etkileşime girebilirsiniz.
  • E-posta davetiyeleri: E-posta listesi oluşturmak için web seminerini bir araç olarak kullanabilirsiniz. Listenizde olan insanları ise web seminerinize davet etmek edebilirsiniz. Konu satırıyla başlayarak bu kısımda neyi tanıttığınızı netleştirin ve listenize bu şekilde e-posta gönderin.

8. Bol bol pratik yapın

Webinar yaparken doğaçlama umuduyla hareket etmemelisiniz. Elbette, sunumunuzda esnek davranabilmek bir avantajdır. Ancak webinar sırasında her şeyin sorunsuz, sağlam ve inandırıcı olması için bol bol pratik yapın. Bu pratikler sayesinde webinar sunumunu gerçekleştirirken herhangi bir problem yaşamazsınız.

Ayrıca ekibinizdeki herkesin kullanacağınız webinar yazılımıyla ilgili ilk elden bir deneyime sahip olması önemlidir. Bu nedenle etkinlikte görev alacak herkesin katılım gerçekleştirmesi harika olacaktır. Bununla birlikte, özellikle son dakikalarda webinar içeriğinde değişiklik yapmaktan kaçınmanız gerekir.

9. Hatırlatıcılar gönderin

E-posta listenize sadece webinar davetiyesi göndermeniz doğru olmayacaktır. Aynı zamanda webinar kaydı gerçekleştiren herkese hatırlatıcılar göndermeniz gerekir. Bunun sebebi davet edilen kişilerin yalnızca üçte birinin katılım gösterecek olmasıdır. Onların katılım sağlayacağından emin olmak için hatırlatıcılar kullanın.

İnsanlar etkinliğinize kayıt olduklarında ve size e-posta adreslerini bıraktıklarında, öncelikle onlara kayıt oldukları için teşekkür etmelisiniz. Sonra webinar tarihi yaklaştıkça onlara hatırlatıcılar gönderin. Hatırlatıcı göndermek için en iyi zaman ise bir hafta öncesi ve bir saat öncesidir.

10. Devamını getirin

Webinar sona erdikten sonra ardından bir şeyler gerçekleştirmeniz gerekir. Gerçekleştirdiğiniz web seminerini kayıt altına aldıysanız, kayıt yaptırmış ama katılamamış kişilere onu gönderdiğinizden emin olun. Ayrıca, webinar kaydını video paylaşım platformlarında ve sitenizde paylaşın.

Webinar katılımcıları, webinar bittikten sonra bir satın alım gerçekleştirmedilerse bu onların değersiz bir müşteri adayı olduğunu göstermez. Bu insanların daha fazla bilgiye ihtiyaçları olabilir. Onlardan geri bildirim isteyerek gelecekteki webinar etkinliklerinizi çok daha iyi bir hale getirin.

Webinar için hangi ekipmanlara ihtiyaç vardır?

Webinar gerçekleştirmek için en önemli aşamalardan birisi gerekli webinar ekipmanlarının seçimi ve kurulumudur. En parlak ve en ilginç sunumun bile kötü ses, net olmayan görseller ve diğer teknik sorunlar nedeniyle bozulabilmesi mümkündür. Buna izin vermemek için gerekli webinar ekipmanlarına sahip olmanız gerekir.

  • Bilgisayar veya tablet: Herhangi modern bir bilgisayar veya tablet, webinar düzenlemek için temel olarak yeterince iyidir. Kullanacağınız cihazda modern tarayıcılardan biri yüklü olmalıdır. Ayrıca internet hızınızın 10 Mbps veya daha fazla bir değerde olması gerekir.
  • Webinar yazılımı: Sahip olduğunuz webinar yazılım araçları, web seminerinizin başarısı için hayati öneme sahiptir. Kullanmak için doğru yazılımı ararken göz önünde bulundurmanız gereken bazı detaylar olacaktır. Çoklu sunucu desteği, özel arka planlar ve katılımcı kitlesinin büyüklüğü gibi kriterlere bakmak gerekir.
  • Webcam: Birçok dizüstü bilgisayar ve tablet, webinar düzenlemek için kullanılabilecek yerleşik bir webcam sahibidir. Ancak video kalitesi genellikle bağımsız bir webcam kullanılarak önemli ölçüde iyileştirilebilir. Bunun için harici bir webcam almayı düşünebilirsiniz.
  • Kulaklık ve mikrofon: Kulaklık seçimine azami ölçüde özen gösterilmelidir. Webinar ne kadar ilginç olursa olsun, insanlar sizi duymazsa pek bir anlam ifade etmeyecektir. Çoğu bilgisayarda yerleşik mikrofon ve hoparlör bulunsa bile bunlar eko efektiyle birlikte düşük ses kalitesi sunarlar.
  • Işıklar: Webinar gerçekleştirirken aydınlatmanın karmaşık olmasına gerek yoktur. Birkaç farklı ışık kaynağı eklemeniz yeterli olacaktır. İhtiyacınız olan ışık kaynağının sayısı, ne kadar büyük bir alan aydınlattığınıza bağlıdır. Işık kaynaklarını kullanırken yukarıdan, arkadan ve yanlardan ışık dengesi oluşturmalısınız.

En iyi webinar yazılımları nelerdir?

En iyi webinar yazılımı, kullanımı kolay bir video konferans platformu sağlayacak müşteriler, personel ve diğer katılımcılarla iletişim halinde olmanıza yardımcı olabilir. Ancak webinar yazılımları aynı anda çok sayıda kişiye ulaşabilmek için öncelikle web seminerleri gerçekleştirmek için kullanılmaktadır.

  • Livestorm: Livestorm kullandığınız zaman webinar içeriğini önceden oluşturabilir veya yükleyebilirsiniz. Dilerseniz bu içeriği canlı olarak sunabilir veya senaryoların bir kombinasyonunu oluşturabilirsiniz. İşleri biraz daha karmaşık hale getirmek istiyorsanız başka bir işletmeyle birlikte ev sahipliği yapabilirsiniz.
  • Zoho Meeting: Zoho Meeting son derece kararlı bir biçimde çalışır. Başlangıçta sadece bir video konferans özeliğine sahip olduğu düşünülse bile bundan çok daha fazlası vardır. Gelişmiş bir kayıt çözümü, e-posta bildirimleri, hatırlatıcılar, anketler, soru-cevaplar ve webinar sonrası raporlama dahil birçok özelliğe sahiptir.
  • ClickMeeting: ClickMeeting aslında bir video konferans yazılımıdır. Bununla birlikte, webinar gerçekleştirmek için de kullanılabilir. Bu amaca adanmış bir dizi işlevselliğe sahiptir. İçerik canlı olmasa dahi katılımcıların etkileşimini sürdürmek için anketlerden yararlanabilirsiniz.
  • GoToWebinar: GoToWebinar, webinar için en önemli çözümlerden biridir. Mevcut özellikler arasında webinar öncesi süreçler, gerçek zamanlı analitik veriler, müşteri adayı yönetimi, mobil notlar ve katılımcı etkileşimleri gibi özellikler yer alır. Kayıt sayfalarının ve e-postaların katılımcı için yeniden markalanması mümkündür.
  • EverWebinar: EverWebinar sahip olduğu otomasyon biçimiyle en güçlü webinar yazılımlarından biridir. Özelliklerinden bazıları tam otomatik müşteri etkinliğine dayalı e-posta bağlantıları, kullanıcıları döngüde tutabilme ve kurulumu kısa sürede tamamlama gibi özelliklerdir.

Artık bir web seminerinin ne olduğundan başlayarak onları etkili bir şekilde nasıl tanıtacağınıza kadar her şeyi öğrenmiş durumdasınız. Webinar gerçekleştirmeden önce hedef kitlenizin boyutunu ve onlarla etkileşim kurmak için hangi özelliklere ihtiyaç duyacağınızı belirlemelisiniz. Böylece en doğru webinar yazılımını seçebilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap