Türkiye'nin en güncel teknoloji haberleri yayınlayan yeni nesil teknoloji bloğu.

MrBeast, 456.000 Dolarlık Squid Game Oyunu Düzenledi

Dünyanın en popüler YouTube yayıncılarından birisi olan Amerikalı Jimmy "MrBeast" Donaldson, Netflix'in Squid Game dizisinden esinlenerek gerçek hayatta bir Squid Game oyunu düzenledi. Dizideki oyunların benzerliğinin uygulandığı yarışmada kazanan kişiye ise 456.000 dolar ödül verildi.

Yayınlandığı günden bu yana birçok dizi ve film meraklısının ilgisini çekmeyi başaran Squid Game her geçen gün farklı farklı şekilde karşımıza çıkmaya devam ediyor. Dünyanın en ünlü YouTube yayıncılarından biri olan MrBeast, diziyi gerçek hayata uyarlayarak yarışmayı YouTube kanalında yayınladı.

Yarışmaya Mr Beast Game Adı Verildi

Şu anda eğlence kategorisi düşünüldüğünde dünyanın önde gelen YouTube yayıncılarından biri olan MrBeast, bir süre önce takipçilerine Squid Game benzeri bir yarışma hazırlayacağını duyurmuştu. Yarışmaya Mr Beast Game adını veren popüler yayıncı bunun için herhangi bir prodüksiyon masrafından kaçınmadı.

MrBeast, Squid Game dizisindeki ortamın aynısını oluşturabilmek için sıfırdan bir stüdyo kurdu. Dizide olduğu gibi 456 kişinin katıldığı yarışmada büyük ödülün 456.000 dolar olduğu açıklandı. Yarışmadaki oyunların sıralaması dizidekiyle hemen hemen aynı olduğundan ilk oyunda yarışmacılara yeşil Işık - kırmızı ışık oyunu oynatıldı.

Squid Game dizisinde bu oyun sırasında hareket edilenler öldürülüyordu. MrBeast'ın oyununda böyle bir şey olmayacağı için her yarışmacının üzerine bir cihaz yerleştirildi. Böylece hareket eden oyuncularından bir patlama sesi gelmesi sağlanarak elenen kişiler belirlendi.

Yeşil ışık - kırmızı ışık oyunu tamamlandığında 456 kişiden geriye 232 kişi kaldı. 232 kişiye şeker kalıbı oyunu oynatıldı. Bu oyunun ardından geriye 140 oyuncu kaldı. Oyuncular halat çekme oyununda mücadele ettiler. Bu oyundan geriye ise 60 kişi kaldı. 60 kişi arasından eşleştirmeler sürpriz bir şekilde yapıldı ve misket oyunu oynandı.

Misket oyununun ardından geriye 30 kişi kaldı. 30 kişiye kağıdı başka bir kağıtla ters çevirme oyunu oynatıldı. Bu oyundan geriye kalan 16 kişiye ise cam kırma oyununa benzeyen ama insan sağlığı açısından çok daha az riskli olan bir oyun oynatıldı. Bu sondan bir önceki oyundu ve 16 kişiden sadece 6 kişi finale kaldı.

Final oyununda ise birçok kişinin bildiği basit oyunlardan biri olan sandalye kapmaca vardı. Sandalye kapmaca oyununa katılan oyuncular arasından 79 numaralı oyuncu oyunu kazanmayı başardı. Bu başarısıyla 456.000 dolarlık ödülü cebine koydu.

MrBeast Kimdir?

Jimmy "MrBeast" Donaldson, henüz 22 yaşında YouTube platformunda en çok izlenen ve en çok kazanan içerik üreticilerinden biri olmayı başardı. En popüler içerikleri ise sözlükteki her kelimeyi okumak, arka bahçeyi halı sahaya çevirmek, bir mağazadaki her şeyi satın almak ve bir milyon dolar dağıtmak yer alır.

Kendisi tarafından başlatılan iddialı mücadeleler ve para çekilişleri zaman içerisinde kanalının 50 milyonun üzerinde aboneye sahip olmasını sağlamıştır. Eski çalışanları tarafından pek sevilmese bile bazıları onun oldukça sağlıklı gözüken kamusal imajından memnun durumdadır.

MrBeast ilk videosunu MrBeast6000 adıyla 2012 yılının Şubat ayında yayınladı. Öncelikle YouTube algoritmasını çözmek için yoğun çaba gösterdi ama bunda başarılı olamadı. Bu denemeler sırasında kanalında Minecraft ve Call of Duty gibi oyunlardan elde edilen komik anlara yer veriyordu.

MrBeast yayınlamaya başladığı "en kötü intro" serisiyle 2015-2016 yılları arasında adından söz ettirmeye başladı. 2016 yılının ortalarında 30.000 aboneye ulaştı. Okul hayatına devam etmesi beklendi ama bunu yapamadı. Yaklaşık 2 hafta okula gittikten sonra okulu bıraktı ve YouTube yayınları yapmaya devam etti.

2017 yılının hemen başlarında MrBeast, "100.000'e kadar sayma" isimli bir video yayınladı. 44 saatte 1'den 100.000'e kadar saydı. Bu video viral haline gelince YouTube algoritmasının neye önem verdiğini keşfetmiş oldu. Ardı ardına yayınladığı benzer temalı videolar sonrasında 2017 yılının sonlarına doğru 1 milyon aboneye ulaştı.

2018 yılına doğru abone sayısını yükseltmeyi başaran MrBeast, çocukluk arkadaşlarını işe aldı ve onlarla birlikte çalışmaya başladı. Başarı basamaklarını hızla çıkarken 2017 yılında videolarında çeşitli paralar dağıtırken sahte para kullandığı iddiası ortaya atıldı ve bu iddialar kanıtlandı.

2019 yılında "20 milyon ağaç dikme" kampanyası başlattı. Bu kampanyaya 600'den fazla fenomenden destek gelince kampanya çığ gibi büyüdü. MrBeast, 2020 yılında en çok izlenen içerik üreticisi oldu. Bu andan sonra yayınladığı videoları oluşturmaya daha fazla para harcamaya başladı ve başarısını korumaya devam etti.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap