GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi

GittiGidiyor mağaza açma işlemi oldukça basit ilerleyen bir süreçtir. GittiGidiyor'da mağaza açmak ve kendi ürünlerini satmak isteyen birçok kurumsal firma vardır. GittiGidiyor son derece yüksek bir erişim ağına sahip olduğu için ürünlerinizi kolayca pazarlama şansınız vardır.

Elbette GittiGidiyor'da mağaza açmak ve satış yapmak için şirketlerin bilmesi gereken bazı bilgiler bulunur. GittiGidiyor mağazanızın başarılı olabilmesi için öncelikle bu pazar alanı sitesinde işlerin nasıl işleyiş gösterdiğini öğrenmeniz gerekir.

En önemlisi satış yaparken GittiGidiyor'un komisyon oranlarını bilmek gerekir. Buna ek olarak GittiGidiyor'un vergilendirme ve faturalandırma sistemi hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Böylece GittiGidiyor'da mağaza açarak satış yapmak için hazır hale gelebilirsiniz.

GittiGidiyor Nedir?

GittiGidiyor, çevrimiçi pazar alanı denildiğinde akıllara ilk gelen yerlerden biridir. 2001 yılında kurulmuş olan bu site 2011 yılında eBay tarafından satın alınmıştır. Böylece dünyanın en büyük pazar alanı sitelerinden birinin parçası haline gelmiştir.

Kullanıcılar ve kurumsal firmalar, GittiGidiyor üzerinde kendi mağazalarını açarak satış yapabilirler. Ayrıca, GittiGidiyor üzerinde mağaza açmadan da satış yapmak mümkündür. GittiGidiyor üzerindeki ticaretin gerçekleşme şekli ise kısaca şu şekildedir:

  • Kullanıcı bir ürünü arar, bulur ve satın alır.
  • Ödenen ücret GittiGidiyor'un Sıfır Risk sistemiyle korunur ve havuz hesapta tutulur.
  • Satıcı ürünü gönderir, kullanıcı ürünü teslim alır ve üründen memnun kaldığında onay verir.
  • Daha sonra kullanıcı tarafından ödenen ücret satışı yapan kişinin/mağazanın hesabına yatırılır.

Sıfır Risk sisteminin varlığı tamamen kullanıcı memnuniyetiyle ilgilidir. Kullanıcının güvenli bir şekilde alışveriş yapması sağlanır. Satın alım sonrasında kullanıcılar yorum ve değerlendirme yapma fırsatı elde ederler. Olumlu puan alan mağazaların ön plana çıkma olasılıkları daha fazladır.

GittiGidiyor'da Neden Mağaza Açmalı?

GittiGidiyor üzerinde mağaza açarak veya mağaza açmadan satış yapma imkanınız vardır. Bir kurumsal firma olmanız durumunda kendi mağazanızı açmanız çok daha doğru ve sağlıklı bir adım olacaktır. Çünkü kendi mağazanıza sahip olmanın çeşitli avantajları vardır.

GittiGidiyor Mağaza Avantajları

Kendi mağazanızı açtığınız zaman daha çok ürün listeleme fırsatı elde edersiniz. Buna ek olarak, GittiGidiyor tarafından sunulan ek avantajlardan yararlanma fırsatı elde edebilirsiniz. Bu avantajlar şu şekilde bahsedebilmek mümkündür:

  • Kullanıcıların tanıyacağı ve bileceği bir mağaza oluşturmuş olursunuz. Kendi mağazanızı açtığınız zaman firmanızın logosunu kullanabilir ve ürünlerle ilgili tanıtım yazıları hazırlayabilirsiniz.
  • Özel satış biçimlerinden yararlanırsınız. Seçtiğiniz mağaza paketine göre daha çok ürün listeleme fırsatı elde edersiniz. Böylece ürünlerinizi daha verimli bir şekilde sunmayı başarabilirsiniz.
  • Daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Çevrimiçi pazar alanlarının kendi kitleleri vardır. Buralarda bir mağaza açmak ilgili kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.
  • Diğer firmaları araştırma fırsatı elde edersiniz. Aynı pazar alanını paylaştığınız diğer firmaları araştırarak, fiyat ve ürünler düzeyinde rekabeti gözlemleme fırsatı elde etmiş olursunuz.

GittiGidiyor Mağaza Dezavantajları

Bunlar GittiGidiyor'da mağaza sahibi olduğunuz zaman elde edeceğiniz bazı avantajlardır. Ancak her şey bunlarla sınırlı değildir. Aynı zamanda çeşitli dezavantajlar vardır. Bir mağaza açmaya karar vermeden önce bu dezavantajları göz önünde bulundurmak önemlidir:

  • Aylık mağaza ücretleri problem olabilir. Bu pazar alanında bir mağaza açtığınız zaman seçtiğiniz pakete göre aylık mağaza ücreti ödemeniz gerekir. Ücreti ödemediğiniz zaman mağazanız kapanır.
  • Komisyon kesintilerinin farkında olmak gerekir. Sattığınız ürün başına belli bir oranda komisyon kesintisi ödersiniz. Hemen hemen her kategori için komisyon oranı farklıdır.
  • Mağazanızı ön plana çıkartmak için pazar alanında ekstra reklam çalışmaları yapmanız gerekebilir. Bu durumda reklamlarda kullanılmak üzere belirli bir bütçe ayırmanız gerekir.
  • Rekabette zorluk yaşayabilirsiniz. Hemen hemen herkesin mağaza açabilme fırsatı olabileceği için rekabet konusunda sürekli uğraşmanız gerekecektir.

GittiGidiyor'da Nasıl Mağaza Açılır?

GittiGidiyor'da mağaza açmak için bir internet sitenizin olması şart değildir. Ancak burada mağaza açtığınız zaman vergi mükellefi olmak arasında bir bağ bulunmadığını bilmeniz gerekir. Vergi sistemi dolayısıyla yaptığınız satışlar sonrası vergi yükümlülükleriniz olabilecektir.

GittiGidiyor üzerinde mağaza açarken bazı bilgilere bağlı kalmanız gerekir. Bu bilgileri kullanarak mağazanızı oluşturabilirsiniz. Bu bilgilerin neler olduğuna aşağıda yer veriyorum. Mağaza açarken bunlara dikkat etmenizi öneririm.

  • Mağaza ismi belirlerken Türkçe karakter ve boşluklar kullanabilirsiniz.
  • !& gibi özel karakterleri mağaza isminizde kullanamazsınız.
  • Mağaza isminiz, GittiGidiyor pazar alanında yer alan bir başka mağaza ile aynı olamaz.
  • Mağaza ismi belirlerken en fazla 35 karakter kullanabilirsiniz.

Bu kurallar doğrultusunda bir mağaza oluşturmayı başarabilirsiniz. Örneğin, mağazanızın adı "Timur Demir" şeklinde olacaksa size ait olan mağaza linki şu şekilde görünecektir: https://gittigidiyor.com/magaza/timurdemir

GittiGidiyor Onay Süreci

Mağaza açmak için başvuru yaptıktan sonra bir süre beklemeniz gerekebilir. Bu bekleme süresi bilgileriniz doğrulu ve mağaza isminizin uygunluğunun kontrol edilmesiyle ilgilidir. Kontroller gerçekleştikten sonra mağazanızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Onay süreci çok aşamalı bir süreç değildir. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra mağazanız onaylanır. Bunun için bir süre beklemeniz gerekebilecektir. Ancak sonuçta mağazanızın aynı zamanda GittiGidiyor kalitesine katkıda bulunacak bir detay olduğunu unutmamanız gerekir.

Mağaza Aboneliği

GittiGidiyor'da artık herkes ücretsiz mağaza açabilmektedir. Bu şekilde mağaza açanların mağazaları "Standart Mağaza" olarak adlandırılır. Daha önce kullanılan paket sistemi 2019 yılıyla birlikte sona ermiş ve paketlerden yararlanan kişilere geri ödeme yapılmıştır.

  • 10 bin adet ürünü ücretsiz satışa çıkarabilirsiniz.
  • Ürünlerinizi 30, 60, 180 veya 360 gün süreyle listeleme şansınız vardır.
  • Logo ve kategorileri içeren kişisel bir satış platformunuz olur.
  • Mağazanız aracılığıyla alıcılarla (satın alım gerçekleştiren kullanıcı) ile doğrudan iletişim kurabilirsiniz.
  • Pazar alanının sunmuş olduğu satıcı platform paneli özelliğinden ücretsiz yararlanabilirsiniz.

Daha önce belirttiğim gibi, 2019 tarihli yeni düzenlemeyle birlikte yeni mağaza abonelik paketi "Standart Mağaza" sistemiyle değiştirilmiştir. Bu yeni düzenleme ile birlikte Temel, Pro, Mega, Mega+ ve Özel mağaza abonelikleri iptal edilmiştir.

Komisyonlar

Daha önce belirttiğim gibi GittiGidiyor herhangi bir satıştan komisyon almaktadır. Ürünün listelendiği kategoriye göre değişen oranlarda komisyonlar mevcuttur. Buna ek olarak Pazarlama Destek Bedeli adı altında bir bedel alınmaktadır.

Ana kategori ve alt kategoriler dahil olmak üzere pek çok alanda komisyonlar birbirine göre farklılık göstermektedir. Örneğin, "beyaz eşya" kategorisinde komisyon oranı %12 ve pazarlama destek bedeli oranı ise %2,30 şeklindedir. Tüm komisyon bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

GittiGidiyor Reklam Paketleri

GittiGidiyor reklam paketleri ürünlerinizin daha dikkat çekici hale gelebilmesi için kullanılabilecek bir hizmettir. Bu hizmetin en önemli yanı ürünlerinizin daha hızlı satılmasını sağlamasıdır. Vitrin, kalın yazı, alt başlık ve Facebook reklam paketi arasından bir seçim yapabilirsiniz.

Reklam Paketleri Günlük Fiyat
Vitrin 0.17 TL
Alt Başlık 0.03 TL
Kalın Yazı 0.07 TL
Facebook Reklam Paketi 0.20 TL

 

  • Reklamlar sayesinde ürünlerinizi arama sonuçlarında öne çıkararak daha çok alıcıya ulaşmayı başarabilirsiniz.
  • Reklamlar sayesinde ürünlerinizi daha dikkat çekici hale getirerek benzer ürünlere göre avantaj kazanabilirsiniz.
  • Reklamlar sayesinde görüntüleme sayınızı artırarak markanızı kısa sürede tanıtma fırsatı elde edersiniz.

Vitrin

Vitrin bir reklam türüdür. Satışa sunmuş olduğunuz ürünler Akıllı Sıralama sistemi sayesinde daha üst sıralarda yer alırlar. Vitrin özelliğinden yararlandığınız zaman Akıllı Sıralama sistemi sizin lehinize çalışır ve ürünlerinizin üst sıralarda çıkmasını sağlar.

  • Reklamın günlük fiyatı 0,17 TL şeklindedir.

Kalın Yazı

Kalın yazı bir reklam türüdür. Satışa sunmuş olduğunuz ürünlerin arama sonuçlarında kalın bir ibareyle gösterilmesini sağlar. Bu sayede daha fazla kullanıcının dikkatini çekmiş olursunuz. Kalın yazı özellikle belirli düzeyde ürünleri öne çıkartmak için önemlidir.

  • Reklamın günlük fiyatı 0,03 TL şeklindedir.

Alt Başlık

Alt başlık bir reklam türüdür. Satışa sunmuş olduğunuz ürünlere ekstra başlık eklemenizi sağlar. Bu sayede daha fazla kullanıcının dikkatini çekebilirsiniz. Özellikle "ücretsiz kargo", "garantili" gibi kelimelerin kullanıldığı bir alandır.

  • Reklamın günlük fiyatı 0,07 TL şeklindedir.

Facebook Reklam Paketi

Facebook dinamik ürün reklamları, kullanıcıların ziyaret ettiği veya sepetine eklediği ama satın almadığı ürünleri Facebook'ta bu kullanıcılara yeniden yönlendiren bir reklam türüdür. Biraz detaylı gibi görünebilir ancak tüm işleyiş GittiGidiyor tarafından kontrol edilir ve uygulanır.

  • Reklamın günlük fiyatı 0,20 TL şeklindedir.

GittiGidiyor Mağaza Vergi Süreci

Kullanıcıların en çok merak ettiği konulardan birinin bu olduğunu düşünüyorum. Yasalar gereği internet üzerinden yapılan her satış sonrasında bir vergi yükümlülüğü söz konusundadır. Bu konuda bir mali müşavirden veya muhasebeciden bilgi almak çok daha doğru olacaktır.

GittiGidiyor, hizmet karşılığında bir gelir elde ettiği zaman bunun faturasını keser. Listeleme ücretleri (öncesinde vardı), abonelikler (öncesinde vardı) ve gerçekleşen satışlardan alınan komisyonlara istinaden satıcılara faturalar kesilir.

Faturalarınız düzenli olarak tarafınıza gönderilir. Bunun için "Fatura Bilgilerim" bölümünün altında yer alan "Kurumsal Üyelik" seçeneğini işaretlemeniz gerektiğini unutmamalısınız. Kesilen faturalar her ayın ikinci haftasında tarafınıza ulaştırılır.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap