Çok Merak Edilen Soruya Instagram’dan Yanıt Geldi!

Adam Mosseri tarafından kaleme alınan yeni Instagram blog gönderisinde, Instagram için merak edilen detaylara üstü kapalı da olsa netlik getirildi.

Instagram'ın blog bölümünde yayınlanan yeni yazı, tüm dünyada kısa süre içerisinde dikkat çekmeyi başardı. 8 Haziran tarihli gönderi Adam Mosseri tarafından kaleme alınırken, özellikle sosyal ağda kullanıcıların karşısına çıkan akış, hikayeler ve keşfet bölümlerindeki içeriklerin neye göre sıralandığına dair önemli veriler paylaşıldı.

Açıklamalara özellikle gündemde yer alan farklı iddialara değinerek başlayan Adam Mosseri, Instagram algoritması için mevcut iddiaların ve bilgilerin geçerli olmadığını söyledi. Instagram'da çeşitli algoritmaların ve sinyallerin kullanıldığını aktaran ünlü isim, bu sinyal ve algoritmalardan alınan veriler dahilinde kullanıcılara gösterilen içeriklerin belirlendiğini ifade etti.

“Tek Bir Algoritma Yok”

Mosseri'ye göre Instagram, ana akışta ne görüleceğini belirlemek için "binlerce" sinyal kullanıyor. Bu nedenle sanıldığı gibi gösterimleri belirleyen tek bir algoritma yok. Açıklamalara göre kullanıcıların Instagram'da neyi göreceğini belirleyen en önemli etken kullanıcının kendisi.

Açıklamalarda akışta yer alacak içerikler için pek çok farklı sinyale yer verildiği ifade edilirken, kişilerin daha önce beğendiği içerikler, paylaşım yapan kişiler ile etkileşime girilip girilmediği, mevcut paylaşım ile benzeyen diğer paylaşımlara kullanıcının nasıl bir tepki verdiği önemli birer sinyal olarak değerlendiriliyor. Bu bakımdan bir kullanıcı, Instagram'da beğendiği, görüntülediği, izlediği içerikler ile birlikte aslında bir sonraki girişte karşısına çıkacak olan içerikleri de belirlemiş oluyor.

Instagram algoritmasında özellikle hikayeler bölümünde daha yakın çevreden başlamak üzere sıralama belirleniyor. Keşfet bölümünde ise bunun tam tersi uygulanıyor ve daha fazla bilinmeyen ve erişilemeyen alanlar ön plana çıkarılmaya çalışılıyor. Keşfet bölümündeki bir algoritmayı açıklayan Adam Mosseri, kullanıcı tarafından beğenilen bir içeriğin, diğer kullanıcılar tarafından da beğenilmesi halinde diğer kullanıcıların benzer hangi içerikleri beğendiğinin takip edildiğini ve böylece kullanıcıya bu yeni içeriklerin sunulduğunu söyledi. Bu bakımdan sadece kullanıcının beğendikleri değil, ortak beğenilere sahip kullanıcıların Instagram kullanımında birbirini tetiklediği de ortaya çıktı.

Yazının Devamı Gelebilir

Yazıda deneyimlere ışık tutacak içerikler gibi farklı başlıkların ve tanımlamaların kullanılması, blog gönderisinin devam edeceğine dair algı yaratmış durumda. Ancak resmi blog yazısında bu konuda herhangi bir detaya yer verilmedi.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap