Ayhan Karaman: SEO Stratejisinde 8 Önemli Kriter

Herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin bir parçası olarak, SEO (arama motoru optimizasyonu), müşterileri çevrimiçi platformlar aracılığıyla işletmenize çekmenin ayrılmaz bir parçasıdır. Etkili pazarlama bunu gerektiren bir şeydir.

SEO nedir? SEO, sitenizin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına, böylece sitenize daha fazla trafik ve potansiyel olarak daha fazla iş çekmesine yardımcı olan araçlar ve en iyi uygulamaların bir koleksiyonudur.

Bununla birlikte, SEO bir zamanlar arama motorlarının bulması için sitenize anahtar kelimeler eklemeyi içeriyor olsa bile bu yöntemler artık pek işe yaramamaktadır. Artık SEO çok daha karmaşıktır ve çok daha geniş bir kapsama sahiptir.

Uzmanından: SEO stratejisi nasıl oluşturulur?

SEO hakkında bildiğinizi düşündüğünüzü unutun ve sürekli gelişen bir alan olarak düşünmeye başlayın. Kullanıcıların davranışları ve arama motorlarının yetenekleri zamanla geliştikçe, standartlar göz açıp kapayıncaya kadar gelir ve giderler.

Dijital pazarlama stratejinizde SEO'yu atlamayı düşünmek işleri sadece şansa bırakmak anlamına gelecektir. Bu şekilde şirketinizin tam iş potansiyeline ulaşması mümkün olmayacaktır. Gelişen sadece çevrimiçi pazarlama sektörü değildir. İşletmenizin sektörünün de olgunlaşması söz konusudur.

Site Destek adındaki dijital pazarlama performans ajansının kurucusu olan Ayhan Karaman tarafından sunulan aşağıdaki maddeleri gözden geçirerek bir SEO stratejisinde dikkat edilmesi gereken en önemli kriterlerin neler olduğunu öğrenebilirsiniz.

Peki Ayhan Karaman kimdir? Şu anda Türkiye'nin en iyi SEO uzmanları arasında gösterilen isim söylediğimiz gibi Site Destek platformu üzerinden hizmetlerini sunmaya devam etmektedir. Türkiye’nin dört bir yanına 40’dan fazla firmaya hizmet vermektedir. Etkili ve hedefini bulan SEO stratejilerini aynı zamanda SEO eğitimleri ile desteklemektedir.

Ayhan Karaman tüm eğitimlerinde yaptığı bu işi ‘’Aşk’’ olarak tanımlamaktadır. SEO’yu sadece bir iş olarak değil hayatının bütünü olarak görmektedir. Ayhan Karaman’ın blogunda ise aşkla ele aldığı dijital pazarlama ile ilgili blog yazılarını okuyabilirsiniz.

  • Ayhan Karaman'ın SEO Eğitimi - Ayhan Karaman bu eğitim kapsamında site içi optimizasyon, site dışı optimizasyon, site mimarisi, yerel SEO ve mobil SEO gibi konulara değinmektedir. Eğitimi tamamlayan kişiler sağlam bir SEO temeli oluşturmuş olurlar.
  • Ayhan Karaman'ın E-ticaret Eğitimi - Ayhan Karaman bu eğitim kapsamında e-ticaretin gelişim noktasına kadar her noktaya değinmektedir. Markalaşma, yazılım seçenekleri, hukuksal boyutlar, ödeme sistemleri ve entegrasyonlar dahil birçok konu ele alınır.
  • Ayhan Karaman'ın Dijital Pazarlama Eğitimi - Bu eğitim kapsamı aslında diğer eğitimleri kapsar niteliktedir. Öncelikle SEO konusuna yer verilir. Ardından internet reklamcılığı ele alınır. Eğitim içerisinde Kişinin dijital mülklerini en iyi şekilde tanıtması için bilgiler bulunur.

1. Hedef pazarınızda kimler var?

Bugün SEO, sadece mümkün olduğunca fazla trafik çekmekle ilgili değildir. Bunun yerine sunduğunuz şeyle ilgilenen yüksek değerli ziyaretçileri çekmekle ilgilidir. Demografi açısından pazarınız neler aramaktadır? Web aramalarını nasıl yapıyorlar? Tam olarak nerede bulunuyorsunuz?

Cevaplarınız ne kadar spesifik olursa SEO yatırımlarınız o kadar değerli hale gelir. Google Analytics araştırmalarınıza başlamak için iyi bir yerdir. Bu aracı kullanarak demografi dahil olmak üzere siteniz konusunda birçok farklı bilgi edinebilirsiniz.

2. Siteniz mobil uyumlu mu?

Son birkaç yıl içerisinde çok şey değişti. Mobil pazar yıllar önce masaüstü bilgisayarları geride bırakarak çok önemli bir yer edinmeye başladı. Artık bunun için çeşitli istatistiklere ihtiyacınız yoktur. Sitelerin mobil versiyonları çok daha fazla dikkat çekmektedir.

Arama motoru sonuç sayfalarında iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız sitenizi mobil tarayıcılar için optimize etmek çok önemlidir. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını merak ediyorsanız Google'ın Mobil Uyumluluk Testi dahi olmak üzere birçok testi kullanabilirsiniz.

3. Arama motoru genişliyor

Birisi arama motorlarından bahsettiğinde aklınıza otomatik olarak Google gelebilir. İlk düşüneceğiniz şey Google hakkında konuştuğunu varsaymaktır. Teknoloji devi, pazarda çok büyük bir paya sahiptir. Bununla birlikte aramaların önemli bir kısmının Bing gibi alternatiflerde gerçekleştirildiğini kabul etmelisiniz.

Sıralama elde ettiğinizi görmek için sitenizi Google alternatiflerinde aramak için bir noktaya kadar araştırmalar yapmaya çalışın. Sadece sosyal medya katılımını iyileştirmek ve meta etiketler eklemek, Bing'de birkaç sıranızı yükseltmek için gereken tek şey olabilir.

4. Hedef kitleniz ne arıyor?

Bundan birkaç yıl önce ortalama bir kullanıcı belirli soruları anlamaları için arama motorlarına güvenmiyordu. Basit bir biçimde "çiçek teslimatı samsun" gibi ifadeler kullanıyorlardı. Artık insan "yakınımda gül dağıtan yerler" şeklinde arama yapabiliyorlar.

Arama alışkanlıklarındaki değişiklikler genellikle çok incedir. Ancak hangi anahtar kelimelerin siteniz için en değerli olacağını etkileyen bir durum söz konusudur. Size daha fazla trafik sağlayan anahtar kelimelere odaklanmak yerine dönüşüm, gelir ve kazanca dönüşen anahtar kelimelere odaklanın.

5. Kaliteli içerik kraldır

İlginç ve bulması kolay bilgiler içeren kullanıcı dostu bir site trafiğinizi artıracak şeydir. Her sayfanın benzersiz içeriğe sahip anahtar kelime temaları etrafında oluşturulması gerekir. Böylece arama motorları sizinkini kolayca dizine ekleyebilir ve sizi daha üst sıralara yerleştirebilir.

Site ziyaretçilerinin olumlu davranışları, daha iyi bir sıralama için en iyi seçenektir. Bu nedenle içeriği doğal ve odaklanmış tutmalısınız. Kullanıcıların siteden mutsuz bir şekilde ayrılmasını engellemek için anahtar kelime doldurmaktan ve jargon kullanmaktan kaçının.

6. Sitenize gelen bağlantılar önemlidir

Başka bir site sizin sitenize bağlandığında arama motorları sitenizin değerli içerik barındırdığına dair bir gösterge olduğunu düşünür. Çok uzun zaman önce sıralamanızı yükseltmek için düşük kaliteli sitelerden düzinelerce bağlantı almak yeterlidir.

Bugün, sitenize gelen bir bağlantının değeri size bağlanan sitenin kalitesine bağlıdır. Yüksek trafikli sitelerden markanızın sitenize verilen sadece birkaç bağlantı sıralamanız için harikalar yaratacaktır. Dolayısıyla bu tür fırsatları mutlaka kullanmanız gerekir.

7. Sosyal medyanın rolü önemlidir

Son olarak, sosyal medya temel bir iletişim platformundan oldukça kazançlı bir pazarlama kanalına dönüşen ve gelişen platformları ifade eder. Birçok kullanıcı aramalarına sosyal medyada başlar ve bir işletmenin sitesine yönelir.

Güncel, ilgi çekici ve kişiselleştirilmiş içerik paylaşmak daha fazla insanı profilinize ve sonunda sitenize çekecektir. Bu siteniz ve aynı zamanda markanız için çok değerli bir adımdır. Bu nedenle sosyal medyanın rolünün farkında olmak gerekir.

8. SEO hedeflerinin belirlenmesi gerekir

Arama motorlarında sıralamanızı izlemek, daha iyi sonuçlar elde etmenin anahtarıdır. Performansınızın için temel oluşturmak üzere en önemli site ölçümlerini izleyerek başlamalısınız. Küçük içerik değişiklikleri yapmalı ve site trafiğinizde bir artış fark edip etmediğinizi görmelisiniz.

Aynı anda birkaç alakasız değişiklik yapmaktan olabildiğince kaçınmanız gerekir. Böylece artan performanstan neyin sorumlu olduğunu her zaman takip edebilirsiniz. SEO çalışmalarından verim almanın en önemli yollarından birisi hedeflerin belirlenmesi ve takip edilmesidir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 1991 doğumluyum. 7 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Son 2 yıldır blog danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Teknolojio ortak kurucularındanım. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap